طرز تهیه کیک شربتی

کیک شربتی باشیر طرز تهیه کیک شربتی بدون فر طرز تهیه کیک شربتی بدون ماست کیک شربتی ترکیه کیک شربتی دونفره طرز تهیه کیک شربتی شف طیبه تزیین کیک شربتی

کیک شربتی یکی از انواع کیک های خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که بافت بسیار نرم و پنبه ای دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک شربتی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک شربتی
تخم مرغ۳ عدد
آرد۲ لیوان
شکر۱ لیوان سرخالی
ماست۱ لیوان
روغن مایع½ لیوان
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۲ قاشق مرباخوری
پودر هل½ قاشق چایخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
مواد لازم شربت بار
شکر۱ لیوان سرخالی
آب۱ لیوان
گلاب¼ لیوان
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک شربتی

مرحله اول

برای تهیه کیک شربتی خوشمزه ابتدا فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا زمان آماده شدن مایه کیک برای گرم شدن فر معطل نشویم. در ادامه درون قالب (۲۵ در ۳۰) مورد نظرمان را با کاغذ روغنی پوشش میدهیم.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ هم دمای محیط را به همراه شکر و وانیل داخل یک کاسه جادار می ریزیم، سپس با دور تند همزن به مدت حدودا ۵ دقیقه مخلوط می کنیم تا بافت مواد تقریبا دو برابر و رنگش تقریبا کرمی شود.

مرحله سوم

در این مرحله ماست و روغن را به ترتیب اضافه می کنیم و هر کدام به مدت ۳۰ ثانیه با درو تند همزن مخلوط می کنیم تا با دیگر مواد یکدست شوند. در ادامه زعفران دم و پودر هل را اضافه کرده و ۳۰ ثانیه دیگر مواد را مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

حالا آرد و بکینگ پودر را با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند، سپس روی مواد درون کاسه الک می کنیم و با لیسک یا قاشق مخلوط می کنیم تا مایه کیک یکدست شود. در ادامه مایه کیک را درون قالب می ریزیم و آنرا پخش می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم تا کیک به مدت ۳۵ تا ۴۵ دقیقه بپزد. در حین پخت کیک می توانیم شربت بار (نکات شربت بار) را آماده کنیم. برای این منظور شکر و آب را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله ششم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شکر به طور کامل حل شود و شربت شروع به جوشیدن کند. بعد از گذشت ۵ دقیقه گلاب و زعفران را به شربت اضافه می کنیم، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله هفتم

حالا اجازه می دهیم شربت از حرارت بیفتد و ولرم شود. پس از اینکه کیک به طور کامل پخت آنرا از فر خارج می کنیم، سپس به صورت دلخواه برش می زنیم. در ادامه صبر می کنیم تا کیک کمی خنک شده و از حرارت بیفتد.

مرحله هشتم

حالا شربت ولرم را روی کیک می ریزیم و اجازه می دهیم شربت به طور کامل به خورد کیک برود. در نهایت کیک را از قالب خارج می کنیم و در ون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس با پودر پسته به سلیقه خود تزیین می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 19 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.