طرز تهیه نان اهری

عکس نان اهری علت خشک شدن نان اهری فیلم طرز تهیه اهری طرز تهیه اهری بدون فر نان اهری نی نی سایت کالری نان اهری

نان اهری از نان های سنتی و بسیار پرطرفدار شهر اهر است که شباهت زیر به کلوچه دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان اهری در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم نان اهری
آرد قنادی۶ پیمانه
روغن مایع۱ و ¼ پیمانه
ماست پر چرب۱ پیمانه
پودر قند۳ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
پودر زنجبیل۲ قاشق غذاخوری
پودر هل۱ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۱ قاشق مربا خوری
سرکه۱ قاشق چایخوری
مواد لازم رومال
زرده تخم مرغ۲ عدد
روغن مایع۲ قاشق غذاخوری
شیره انگور۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه نان اهری

مرحله اول

برای تهیه نان اهری خانگی ابتدای کار پودر قند را به همراه تخم مرغ و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همرن برقی به مدت ۷ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ سفید و کش دار شود.

مرحله دوم

حالا روغن مایع را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه ماست را به همراه سرکه و بکینگ پودر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس خوب مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه می دهیم مخلوط ماست به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه تخمیر شود. در ادامه پودر هل را به همراه پودر زنجبیل درون مخلوط تخم مرغ می ریزیم، سپس خوب مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود.

مرحله چهارم

حالا زمانی که ماست تخمیر شد، آن را درون مخلوط تخم مرغ می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم. در ادامه آرد را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس کم کم به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله توجه داشته باشید خمیر را زیاد مخلوط نکنید تا نرم و کش دار شود. در ادامه پس از جمع شدن خمیر روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۵ تا ۱۰ ساعت درون یخچال استراحت کند.

مرحله ششم

حالا پس از گذشت این زمان خمیر را از یخچال خارج می کنیم، سپس روی سطح کار را با آرد می پوشانیم و خمیر را از کاسه خارج می کنیم. در ادامه چند ضربه روی خمیر می زنیم تا هوای اضافی بین آن خارج شود.

مرحله هفتم

در این مرحله خمیر را روی سطح کار قرار می دهیم و روی خمیر را مقداری آرد می ریزیم. در ادامه خمیر را با وردنه به قطر ۱ سانتی متر باز می کنیم، سپس کاتر می ریزیم. در ادامه فر را روی حرارت ۱۹۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه روی سینی فر را با کاغذ روغنی به طور کامل می پوشانیم، سپس خمیر ها را به آرامی با کاتر از سطح کار جدا می کنیم و درون سینی فر با فاصله از هم قرار می دهیم.

مرحله نهم

در این مرحله مواد رومال را درست می کنیم. برای این منظور زرده تخم مرغ را از سفیده تخم مرغ جدا می کنیم، سپس زرده تخم مرغ را به همراه روغن مایع و شیره انگور درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با چنگال خوب مخلوط می کنیم.

مرحله دهم

حالا برس را به مخلوط رومال آغشته می کنیم، سپس روی خمیر ها می مالیم و زمانی که تمام خمیر ها را رومال کردیم مجددا برس را به مخلوط رومال آغشته می کنیم و روی خمیر ها می مالیم. در ادامه روی خمیر ها را با چنگال خط می اندازیم.

مرحله یازدهم

در نهایت سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا بپزند. پس از گذشت این زمان نان ها را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم خنک شوند، سپس سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 1 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.