طرز تهیه نان اردک

طرز تهیه نان اردک طرز تهیه نان شیرین محلی فیلم طرز تهیه نان اردک

نان اردک یکی از نان های سنتی و مجلسی شهر همدان است که معمولا برای صبحانه پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان اردک در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آرد شیرینی پزی۳۰۰ گرم
خمیرمایه فوری۱ قاشق مربا خوری
تخم مرغ۱ عدد
شکر۵ قاشق غذاخوری
شیر½ لیوان
نمک¼ قاشق چایخوری
کره یا روغن جامد۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده و زردچوبه۱ قاشق چایخوری
روغن مایعبه مقدار کافی

طرز تهیه نان اردک

مرحله اول

برای تهیه نان اردک محلی خوشمزه ابتدای کار شیر را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم شیر گرم شود. توجه داشته باشید شیر جوش نیاید یا خیلی داغ نشود.

مرحله دوم

حالا شیر گرم شده را درون یک کاسه مناسب منتقل می کنیم، سپس خمیر مایه فوری را به همراه ½ قاشق غذاخوری شکر درون کاسه می ریزیم و روی آن را می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه خمیر مایه عمل بیاید.

مرحله سوم

در این مرحله  تخم مرغ را به همراه باقی مانده شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس زردچوبه را به همراه زعفران دم کرده را به همراه نمک به کاسه اضافه کرده و مواد را با چنگال مخلوط می کنیم تا بافت شان یکدست شود.

مرحله چهارم

حالا مخلوط خمیر مایه را به همراه روغن جامد درون مخلوط تخم مرغ می ریزیم، سپس هم می زنیم تا بافت مواد یکدست شود. در این مرحله آرد را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و طی ۳ مرحله درون مخلوط تخم مرغ می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر را با نوک انگشت به مدت ۵ دقیقه ورز می دهیم تا خمیری لطیف که به دست نچسبد حاصل شود. در ادامه درون کاسه را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس خمیر را درون کاسه قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا روی کاسه حاوی خمیر را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم خمیر در دمای محیط به مدت ۲ ساعت استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. در ادامه پس از گذشت این زمان خمیر را از کاسه خارج می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله خمیر را با نوک انگشت ورز می دهیم تا پف آن گرفته شود. در ادامه مقداری از خمیر را به اندازه نارنگی چونه می کنیم، سپس روی سطح کار قرار می دهیم و با وردنه باز می کنیم تا خمیر نازک شود.

مرحله هشتم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم و اجازه می دهیم روغن به طور کامل داغ شود. در ادامه خمیر را درون تابه قرار می دهیم و به طور کامل سرخ می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله زمانی که یک طرف نان اردک کاملا سرخ شد، نان را بر می گردانیم تا طرف دیگر نان کاملا سرخ و طلایی شود. در ادامه خمیر ها را به همین ترتیب درون تابه قرار می دهیم، سپس سرخ می کنیم تا طلایی شوند.

مرحله دهم

در نهایت نان های اردک سرخ شده را روی دستمال حوله ای قرار داده و اجازه می دهیم روغن اضافی شان به طور کامل گرفته شود. پس از اینکه روغن نان ها گرفته شد، آنها را بین یک پارچه نخی قرار می دهیم تا نرم بمانند. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 25 دی 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.