طرز تهیه کیک کره ای

کیک کره ای , طرز تهیه کیک کره ای , دستور پخت کیک کره ای پرتقالی

کیک کره ای یکی از انواع کیک های پرطرفدار در سراسر جهان است که با طعم های بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک کره ای در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک کره ای
کره۲۲۷ گرم
شکر۱۷۰ گرم
آرد۲۲۰ گرم
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
نمک¼ قاشق چایخوری
تخم مرغ۴ عدد
زست یک پرتقال۲ عدد پرتقال
آب پرتقال تازه۵ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک کره ای

مرحله اول

برای تهیه کیک کره ای خوشمزه با طعم پرتقالی ابتدا کره و تخم مرغ را از ۳۰ دقیقه قبل از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا کره و تخم مرغ با دمای محیط به طور کامل هماهنگ شود.

مرحله دوم

حالا پوست پرتقال را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه برای گرفتن تلخی پوست پرتقال ها ابتدا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم. در ادامه پوست پرتقال را درون کاسه می ریزیم و مقداری آب به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا جوش بیاید. پس از اینکه آب جوش آمد، پوست پرتقال را به قابلمه اضافه می کنیم. بعد از ۳ دقیقه پوست پرتقال را از آب جوش خارج می کنیم.

مرحله چهارم

حالا پوست پرتقال را با آب سرد آبکشی می کنیم. این کار را ۳ بار تکرار می کنیم تا تلخی پوست پرتقال گرفته شود، سپس آن را درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. حالا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله کره به دمای محیط رسیده را همراه با شکر درون کاسه می ریزیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۱۰ دقیقه می زنیم تا کرم رنگ و حجیم شود. یکی یکی تخم مرغ ها را به همراه آب پرتقال به مخلوط کره اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا هر تخم مرغ را به مدت ۲ دقیقه با همزن برقی هم می زنیم تا مواد کش دار شود. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر و نمک درون کاسه می ریزیم و مخلوط می کنیم، سپس مخلوط آرد را درون الک می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مخلوط آرد را ۲ مرتبه الک می کنیم و مجددا درون الک می ریزیم و طی ۳ مرحله روی مخلوط تخم مرغ و کره الک می کنیم. حالا زست پرتقال را به مایه کیک اضافه می کنیم و با لیسک مخلوط می کنیم.

مرحله هشتم

حالا فر را روی حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه یک قالب مناسب مربعی انتخاب می کنیم، سپس کف قالب را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله مایه کیک را درون قالب می ریزیم و چند بار محکم قالب را روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی بین مایه کیک از بین برود، سپس قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم تا به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه کیک کاملا بپزد.

مرحله دهم

در نهایت پس از گذشت این زمان کیک را تست می کنیم اگر کاملا پخته بود آن را از فر خارج می کنیم. در ادامه کیک را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به اندازه های دلخواه برش می زنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 2 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.