طرز تهیه نان کروسان

طرز تهیه کروسان ساده خانگی طرز تهیه نان کروسان آشپزخانه کوچک من طرز تهیه انواع نان کروسان فیلم تهیه نان کروسان طرز تهیه کروسان فرانسوی طرز تهیه کروسان با مربا طرز تهیه کروسان سریع طرز تهیه کروسان با مایکروویو

نان کروسان یکی از انواع نان های خوشمزه و ساده که معمولا برای صبحانه درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان کروسان در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم نان کروسان
آب ولرم۱ لیوان
شیر ولرم۱ لیوان
روغن مایع½ لیوان
شکر۳ قاشق غذاخوری
نمک۲ قاشق چایخوری
خمیر مایه فوری۱ قاشق غذاخوری
آرد۵ لیوان
کره۱۵۰ گرم
زرده تخم مرغ۱ عدد

طرز تهیه نان کروسان

مرحله اول

برای تهیه نان کروسان خوشمزه ابتدا خمیر مایه فوری را به همراه آب ولرم و ۱ قاشق غذاخوری از شکر داخل یک کاسه کوچک می ریزیم، سپس درب کاسه را می پوشانیم و به مدت ۱۰ دقیقه کنار می گذاریم تا خمیر مایه عمل بیاید.

مرحله دوم

در این مرحله پس از اینکه خمیر مایه عمل آمد، آنرا به همراه شیر ولرم داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه ۴ لیوان از آرد را به همراه نمک روی مواد درون کاسه الک کرده و با هم ترکیب می کنیم.

مرحله سوم

حالا باقیمانده آرد را به صورت کنترل شده روی مواد الک می کنیم و مخلوط می کنیم تا خمیر جمع شود. توجه داشته باشید که خمیر این نان باید کمی چسبندگی داشته باشد و نباید بیش از حد آرد اضافه کنیم تا خمیر خشک شود.

مرحله چهارم

پس از اینکه خمیر آماده شد، یک کاسه بزرگ را با روغن چرب می کنیم، سپس خمیر را چونه می گیریم و درون کاسه قرار می دهیم. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در فضای آشپزخانه استراحت می دهیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه حجم خمیر تقریبا دو برابر شد، سطح کار را آرد پاشی می کنیم، سپس خمیر را به سطح کار منتقل می کنیم و کمی ورز می دهیم تا هوای اضافی آن گرفته شود. در ادامه خمیر را به ۱۰ قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله هر قسمت را چونه می گیریم، سپس روی سطح آرد پاشی شده با وردنده به اندازه حدودا ۲۰ در ۲۰ باز می کنیم. در ادامه یک قسمت از خمیر را درون یک بشقاب قرار می دهیم، سپس روی آن کمی کره آب شده می مالیم.

مرحله هفتم

حالا لایه بعدی را قرار می دهیم و مجددا مقداری کره می مالیم. به همین صورت تمام لایه های خمیر را روی هم قرار می دهیم. روی لایه آخر نباید کره بمالیم. پس از اینکه خمیر آماده شده روی آنرا سلفون می کشیم و در یخچال قرار می دهیم.

مرحله هشتم

پس از گذشت ۲۰ دقیقه خمیر را از یخچال خارج می کنیم، سپس روی سطح کار را آردپاشی می کنیم و خمیر را به سطح کار منتقل می کنیم. در ادامه خمیر لایه ای را به صورت یکدست با وردنه باز می کنیم و به صورت مثلثی برش می زنیم.

مرحله نهم

حالا در صورت تمایل مقداری شکلات یا پنیر روی سمت پهن خمیرها قرار می دهیم و خمیرها را به صورت رولی جمع می کنیم. انتهای خمیر مثلثی را با دست فشار می دهیم تا کاملا به خمیر بچسبد و هنگام پخت جدا نشود.

مرحله دهم

در این مرحله فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به خوبی گرم شود، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم. در ادامه خمیرها را به آرامی به سینی فر منتقل می کنیم، سپس رویشان را با پارچه می پوشانیم.

مرحله یازدهم

حالا اجازه می دهیم خمیر به همین صورت به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه استراحت کند، سپس با زرده تخم مرغ آنرا رومال کرده و درون فر قرار می دهیم. حدودا بین ۳۵ تا ۴۵ دقیقه زمان برای پخت نان کروسان نیاز است. در نهایت گریل را روشن می کنیم تا روی نان ها طلایی شود.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 27 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.