طرز تهیه سوفله اسفناج

سوفله اسفناج و سیب زمینی طرز تهیه سوفله ساده سوفله اسفناج و پنیر

سوفله اسفناج یکی از انواع پیش غذاهای سبک و خوشمزه بین المللی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوفله اسفناج در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
اسفناج۲۵۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
پیاز½ پیاز
کالباس۱ و نیم پیمانه
سینه مرغ۲۰۰ گرم
پنیر پیتزابه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
مواد لازم سس بشامل
کره۵۰ گرم
شیر۱ لیوان
آرد۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه سوفله اسفناج

مرحله اول

برای تهیه سوفله اسفناج خوشمزه ابتدا اسفناج را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش کاملا گرفته شود. در ادامه اسفناج را روی تخته گوشت قرار می دهیم و به اندازه ریز خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم، سپس سینه مرغ را به همراه پیاز درون آن قرار می دهیم. در ادامه تا اندازه ای که روی مرغ را بگیرد روی آن آب می ریزیم و به مدت ۱ ساعت روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا مرغ بپزد.

مرحله سوم

در این مرحله یک تابه مناسب انتخاب می کنیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اسفناج های خرده شده را درون آن می ریزیم. در ادامه اسفناج را تفت می دهیم تا آب اضافی آن کاملا بخار شود.

مرحله چهارم

حالا پس از آن که رنگ اسفناج کاملا تغییر کرد، مقداری روغن مایع درون تابه اضافه می کنیم، سپس اسفناج را کمی سرخ می کنیم. در ادامه اسفناج را از روی حرارت بر می داریم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود.

مرحله پنجم

در این مرحله سس بشامل را آماده می کنیم. ابتدا یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس کره را به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم کره کاملا ذوب شود. در ادامه آرد را به کره اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا آرد را تفت می دهیم تا بوی خامی آن از بین برود. در ادامه شیر را کم کم به آرد اضافه می کنیم، سپس مدام هم می زنیم تا آرد گلوله نشود. در ادامه وقتی سس بشامل به غلظت رسید آن را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله هفتم

در این مرحله وقتی اسفناج کاملا خنک شد تخم مرغ را به همراه مقدار کمی سس بشامل به آن اضافه می کنیم. سپس خوب مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شود. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم.

مرحله هشتم

حالا پیاز را به صورت ریز رنده می کنیم و به مخلوط اسفناج اضافه می کنیم. در ادامه پس از گذشت ۱ ساعت سینه مرغ را از قابلمه خارج می کنیم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا خنک شده و آب اضافی اش خارج شود.

مرحله نهم

در این مرحله کاور کالباس را جدا می کنیم، سپس کالباس را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه نمک و فلفل سیاه به مخلوط اسفناج اضافه می کنیم. در ادامه سینه مرغ را به تکه های ریز برش می زنیم.

مرحله دهم

حالا تکه های سینه مرغ را به مخلوط اسفناج اضافه می کنیم، سپس مواد را با هم خوب مخلوط می کنیم تا با هم ترکیب و یکدست شود. در ادامه یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم و با مقداری روغن کف آن را چرب می کنیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله کمی از سس بشامل را کف ظرف می ریزیم و با برس سس را کف ظرف پخش می کنیم. حالا فر را روی حرارت ۲۵۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود.

مرحله دوازدهم

حالا مخلوط اسفناج را درون ظرف می ریزیم و با پشت قاشق مخلوط اسفناج را درون ظرف به صورت یکدست پخش می کنیم تا کف ظرف را کاملا پوشش دهد. در ادامه سس بشامل را به صورت پخش روی مخلوط اسفناج می ریزیم.

مرحله سیزدهم

در این محله با پشت قاشق سس بشامل را روی مخلوط اسفناج پخش می کنیم تا تمام سطح اسفناج را پوشش دهد. در ادامه سطح سس بشامل را با پنیر پیتزا کاملا می پوشانیم، سپس مقداری آب روی آن اسپری می کنیم.

مرحله چهاردم

حالا ظرف را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه درون فر بماند تا بپزد و پنیر روی آن طلایی و خوش رنگ شود. در ادامه پس از گذشت این زمان سوفله اسفناج را از فر خارج می کنیم.

مرحله پانزدهم

در نهایت اجازه می دهیم سوفله اسفناج کاملا خنک شود، سپس با چاقو آن را به اندازه های دلخواه برش می زنیم و درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در پایان این سوفله خوشمزه را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 22 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.