طرز تهیه سس انبه

طرز تهیه سس انبه با پودر انبه برای فلافل طرز تهیه سس انبه مینابی طرز تهیه سس انبه نی نی سایت طرز تهیه سس انبه بدون سرکه طرز تهیه سس انبه بندری فیلم طرز تهیه سس انبه سس انبه بیژن طرز تهیه سس انبه تند

سس انبه یکی از انواع سس های خوشمزه بین المللی است که معمولا برای تهیه غذاهای ساندویچی استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سس انبه در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم سس انبه
انبه۲ عدد
فلفل قرمز۵ عدد
پیاز۱ عدد متوسط
زنجبیل۱ بند انگشت
عسل یا شکر۳ قاشق غذاخوری
نمک⅓ قاشق چایخوری
پودر پاپریکا۱ قاشق چایخوری
سیر۲ حبه
سرکه سیب⅔ پیمانه

طرز تهیه سس انبه

مرحله اول

برای تهیه سس انبه تند و خوشمزه ابتدا پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی درشت خرد می کنیم. در ادامه پوست زنجبیل را جدا می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله انبه را خوب می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و به صورت نگینی متوسط خرد می کنیم. در ادامه فلفل قرمز را از وسط برش می زنیم، سپس دانه هایش را خارج می کنیم و به صورت متوسط خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن به آن اضافه می کنیم. در ادامه بلافاصله پیاز و زنجبیل را به همراه فلفل قرمز به تابه اضافه می کنیم، سپس در حد نرم شدن مواد تفت می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله دو حبه سیر را له یا رنده می کنیم و به مواد درون تابه اضافه می کنیم، سپس کمی تفت می دهیم و انبه را به تابه اضافه می کنیم. در ادامه به تفت دادن ادامه می دهیم تا مواد خوب نرم و یکدست شوند.

مرحله پنجم

حالا پودر پاپریکا، عسل یا شکر، سرکه سیب و نمک را به تابه اضافه می کنیم، سپس به کمک لیسک یا قاشق چوبی مواد را خوب مخلوط می کنیم تا نرم و یکدست شوند. پس از گذشت ۲۰ تا ۱۵ دقیقه  مواد را درون غذاساز می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله مواد را با دور تند غذا ساز به طور کامل میکس می کنیم، وقتی بافت سس نرم و لطیف شد، آن را از غذاساز خارج می کنیم. در ادامه ظرف شیشه ای مورد نظر را با دستمال حوله ای به طور کامل خشک می کنیم.

مرحله هفتم

در نهایت سس انبه را درون ظرف مورد نظر می ریزیم، سپس درب آن را محکم می بندیم. سس انبه را می توانید به مدت ۱ تا ۲ هفته در یخچال نگهداری کنید. از این سس درکنار انواع ساندویچ، فلافل و برگر استفاده می شود. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 5 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.