طرز تهیه سس قارچ رستورانی

طرز تهیه سس قارچ برای سیب زمینی طرز تهیه سس قارچ و پنیر بدون خامه طرز تهیه سس قارچ و پنیر برای همبرگر طرز تهیه سس قارچ برای پیتزا طرز تهیه سس قارچ تند قرمز طرز تهیه سس قارچ رستورانی طرز تهیه سس قارچ با مایونز طرز تهیه سس قارچ با خردل

سس قارچ یکی از انواع سس های خوشمزه و پرکالری فست فودی است که در کنار انواع غذاهای فست فودی سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سس قارچ رستورانی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم سس قارچ
قارچ۳۰۰ گرم
کره۲ قاشق غذاخوری
روغن مایع۱ قاشق غذاخوری
پنیر پارمزان۲ قاشق غذاخوری
خامه½ پیمانه
شیر۱ لیوان
جعفری۱ دسته کوچک
سس خردل (اختیاری)۱ قاشق چایخوری
سیر۱ حبه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
آویشن۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه سس قارچ رستورانی

مرحله اول

برای تهیه سس قارچ رستورانی خوشمزه ابتدا قارچ را به خوبی می شوییم و پوست نازک روی قارچ ها را جدا می کنیم. پس از اینکه آب اضافی قارچ ها به طور کامل کشیده شد، آنها را به صورت ورقه ای نازک و یکدست خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله کره را به همراه روغن داخل یک تابه مناسب می ریزیم، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کره به طور کامل ذوب شود. در ادامه سیر را رنده می کنیم و به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا تغییر رنگ دهد.

مرحله سوم

حالا مقداری نمک و فلفل سیاه به قارچ اضافه کرده و تفت می دهیم تا سیر و ادویه ها یکدست شوند. در ادامه قارچ ها را به تابه اضافه می کنیم و به مدت ۵ تا ۶ دقیقه با حرارت بالا تفت می دهیم تا قارچ ها آب نیندازند و سرخ شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله حرارت زیر تابه را کم می کنیم، سپس شیر را به همراه خامه و مقداری نمک، فلفل سیاه و آویشن به تابه اضافه می کنیم و به صورت مداوم مواد را هم می زنیم تا یکدست شوند و سس به غلظت مورد نظرمان برسد.

مرحله پنجم

پس از اینکه سس غلیظ شد، پنیر پارمزان را اضافه می کنیم و کمی مخلوط می کنیم، سپس تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در نهایت جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم و به صورت پخش روی سس می ریزیم.

مرحله ششم

نکته ای که باید در مورد این سس خوشمزه در نظر داشته باشیم این است که در صورت تمایل می توانیم خامه را حذف کنیم. البته اضافه کردن خامه به سس قارچ باعث می شود سس علاوه بر غلظت بیشتر، طعم بهتری نیز داشته باشد.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 18 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.