طرز تهیه بورانی اسفناج

طرز تهیه بورانی اسفناج با تخمه مرغ طرز تهیه بورانی اسفناج با ماست طرز تهیه بورانی اسفناج بدون ماست طرز تهیه بورانی اسفناج با پیاز طرز تهیه بورانی اسفناج تبریزی طرز تهیه بورانی اسفناج با عدس طرز تهیه بورانی اسفناج ساده طرز تهیه بورانی اسفناج با سیب زمینی

بورانی اسفناج یکی از انواع خوراکی های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که معمولا در کنار غذاهای سنتی سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بورانی اسفناج در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
اسفناج پخته۲۰۰ گرم
ماست۲ لیوان
سیر۴ حبه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه بورانی اسفناج

مرحله اول

برای تهیه بورانی اسفناج خوشمزه ابتدا سبزی اسفناج را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه یک تابه مناسب انتخاب می کنیم، سپس اسفناج ها را درون آن می ریزیم.

مرحله دوم

حالا تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس بدون اضافه کردن آب اجازه می دهیم اسفناج ها پخته و آب آن ها تبخیر شود. در ادامه وقتی اسفناج ها به طور کامل پخت آن را از تابه خارج می کنیم و اجازه می دهیم خنک شود.

مرحله سوم

در این مرحله پس از خنک شدن اسفناج ها آن را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ریز ساطوری می کنیم. توجه داشته باشید اسفناج را درون غذا ساز یا میکسر نریزید. در ادامه پوست سیر را جدا می کنیم.

مرحله چهارم

حالا سیر را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت خیلی ریز ساطوری می کنیم. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس اسفناج پخته شده را به همراه سیر خرد شده به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله ماست را به همراه نمک و فلفل سیاه به مخلوط اسفناج و سیر اضافه می کنیم، سپس خوب مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب شود. در ادامه ماست را ۱ تا ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله ششم

در نهایت اجازه می دهیم ماست طعم و عطر سیر بگیرد. در ادامه پس از گذشت این زمان بورانی را از یخچال خارج می کنیم. در پایان این بورانی خوشمزه را درون پیاله های ماست خوری می ریزیم و به همراه غذا سرو می کنیم. نوش جان

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 17 آذر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.