طرز تهیه نرگسی اسفناج ساده

طرز تهیه نرگسی اسفناج با رب انار طرز تهیه نرگسی سیب زمینی طرز تهیه نرگسی اسفناج با سیب زمینی طرز تهیه نرگسی اسفناج با برنج طرز تهیه نرگسی اسفناج با عدس طرز تهیه نرگسی با رب انار طرز تهیه نرگسی بادمجان طرز تهیه نرگسی اسفناج با گردو

نرگسی اسفناج یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نرگسی اسفناج ساده در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
اسفناج۲ تا ۳ لیوان
پیاز متوسط۱ عدد
سیر۱ حبه
تخم مرغ۴ عدد
کره محلی۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه نرگسی اسفناج ساده

مرحله اول

برای تهیه نرگسی اسفناج خوشمزه ابتدای کار اسفناج را به خوبی می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم، آب اضافی آن به طور کامل خارج شود. در ادامه اسفناج را روی تخته گوشت قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اسفناج را به صورت ریز ساطوری می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس به صورت خلالی نازک خرد می کنیم. در ادامه پوست سیر را جدا می کنیم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله یک تابه مناسب انتخاب می کنیم، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه کره محلی یا مقداری روغن مایع به تابه اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم کره به طور کامل ذوب شود.

مرحله چهارم

در این مرحله پیاز را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامنه مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به تابه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا عطر ادویه ها خارج شود.

مرحله پنجم

حالا سیر خرد شده را به تابه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا عرط سیر خارج شود. در ادامه اسفناج های خرد شده را درون تابه می ریزیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا اسفناج سبک شده و آب اضافی آن تبخیر شود.

مرحله ششم

حالا تخم مرغ ها را درون تابه حاوی اسفناج اضافه می کنیم، سپس مقداری نمک اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تخم مرغ ها به طور کامل بپزند. در نهایت نرگسی اسفناج را در ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه نان سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 16 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.