طرز تهیه شیرینی ویفری

طرز تهیه شیرینی ویفری, طرز تهیه شیرینی ویفری خانگی

شیرینی ویفری یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و لذیذ است که از دو لایه مختلف کرم تشکیل شده است شیرینی ویفری طرفداران زیادی دارد که برای پذیرایی بسیار مناسب است این شیرینی خوش طعم را خیلی راحت بدون به فر می‌توانید درست کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه شیرینی ویفری در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازممقدار مواد
نان ویفر۳ ورق
شکر۳۰۰ گرم معادل ۱ و ۳/۱ لیوان فرانسوی
آب۲۰۰ میلی لیتر معادل ۱ لیوان سر خالی
مارگارین۲۵۰ گرم
بیسکویت پودر شده۴۰۰ گرم
فندق یا گردو ریز خرد شده۳۰۰ گزم
شکلات آب شده۱۰۰ گرم

طرز تهیه شیرینی ویفری

مرحله ۱: پودر کردن بیسکویت‌ها

ابتدا بیسکویت‌ها را داخل میکسر یا مخلوط کن بریزید، کاملا پودر کنید اگر میکسر در دسترس نبود می‌توانید بیسکویت‌ها را داخل نایلون بریزید و با گوشتکوب دستی آن‌ها را کاملاً پودر و یکدست کنید سپس بیسکویت‌های پودر شده را کنار بگذارید.

مرحله ۲: آماده‌سازی شربت شکر و کره

سپس مقداری آب را داخل یک ظرف بریزید، شکر را به آن اضافه کنید، هم بزنید، بعد ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید مخلوط را مدام هم بزنید تا شکر در آب حل شود، بعد مقداری کره را که در اندازه‌های کوچک خرد کرده‌اید به مخلوط اضافه کنید.

مرحله ۳: افزودن کره به شربت و هم زدن

سپس مخلوط را هم بزنید تا کره ذوب شود، کره باید کاملا حل شود و به خورد مواد برود بعد از آن که بافت مواد یکدست شد ظرف را از روی حرارت بردارید، کنار بگذارید تا در دمای محیط حرارت اولیه آن کم شود و کم کم به دمای محیط برسد.

مرحله ۴: ترکیب بیسکویت‌ها با شربت

بعد بیسکویت‌های پودر شده را داخل یک ظرف بریزید و مخلوط را وقتی به دمای محیط رسید به آن‌ها اضافه کنید، با هم مخلوط کنید بعد به دلخواه خودتان مقداری مغز گردو یا مغز فندق را در اندازه‌های کوچک خرد کنید و به مخلوط مواد اضافه کنید.

مرحله ۵: ذوب کردن شکلات به روش بن‌ماری

سپس مخلوط مواد را به دو قسمت تقسیم کنید، در دو ظرف جداگانه بریزید بعد مقداری شکلات را داخل یک ظرف دیگر بریزید، سپس ظرف شکلات را به روش بن‌ماری روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید تا ذوب شود‌ و بافت آن یکدست و روان شود.

مرحله ۶: مخلوط کردن شکلات با مواد

وقتی که بافت شکلات کاملاً صاف و یکدست شد ظرف را از روی حرارت بردارید و آن را کنار بگذارید تا در دمای محیط کمی خنک شود سپس شکلات ذوب شده را به یکی از قسمت‌های مخلوط مواد اضافه کنید، هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند.

مرحله ۷: تهیه لایه اول

سپس یک ورق نان ویفر را روی یک سطح صاف قرار دهید، مقداری از مواد کرم رنگ را روی آن بریزید با لیسک روی سطح ویفر کاملاً پخش کنید، بعد از آن سطح مواد را صاف کنید سعی کنید که ضخامت مواد در همه قسمت‌های ویفر یکسان باشد.

مرحله ۸: اضافه کردن لایه دوم و پخش مواد شکلاتی

بعد یک لایه نان ویفری دیگر روی لایه کرمی قرار دهید سپس روی آن مقداری از مواد شکلاتی بریزید و پخش کنید، سطح مخلوط شکلاتی را کاملاً صاف کنید، بعد هم نان ویفری سوم را روی آن قرار دهید کمی با دست فشار دهید تا لایه‌ها به هم بچسبند‌

مرحله ۹: خنک کردن شیرینی ها در یخچال

سپس ویفرها را با نایلون بپوشانید بعد آن را در یخچال قرار دهید تا خوب خودشان را بگیرند و بافت آن‌ها منسجم شود بعد از این زمان ویفر را از یخچال بیرون بیاورید روی یک سطح صاف قرار دهید سپس با قالب مخصوص آن را برش بزنید.

مرحله ۱۰: برش دادن و سرو شیرینی ویفری

اگر برای برش دادن ویفرها قالب در دسترس‌تان نبود می‌توانید با یک چاقوی تیز آن‌ها را برش بزنید سپس چند برش شیرینی ویفری را داخل ظرف مناسب بچینید و به عنوان یک میان وعده خوش طعم و پرطرفدار برای پذیرایی همراه با چای سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 17 آبان 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.