طرز تهیه شیرینی کره ای

طرز تهیه شیرینی کره ای با خمیر هزار لا طرز تهیه شیرینی کره ای لوله ای طرز تهیه شیرینی کره ای پاپیونی طرز تهیه شیرینی کره ای موچی طرز تهیه شیرینی کره ای با پودر قند طرز تهیه شیرینی کره ای بدون فر طرز تهیه شیرینی کره ای مارسبانی

شیرینی کره ای یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و مجلسی است که برای پذیرایی بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی کره ای در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی کره ای
پودر قند۲ قاشق غذاخوری
کره۷۵ گرم
زرده تخم مرغ۱ عدد
وانیلنوک قاشق مرباخوری
آرد۱ پیمانه
مواد لازم برای رومال
زرده تخم مرغ۱ عدد
زعفران دم کردهبه مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی کره ای

مرحله ۱: آماده‌سازی کره

برای تهیه شیرینی کره ای خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده تا دمای آن با دمای محیط یکی شود. حالا فر را با حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.

مرحله ۲: مخلوط کردن کره و پودر قند

در ادامه کره نرم شده را به همراه پودر قند درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به مدت ۴ دقیقه هم می زنیم تا پوک و کرمی شود. حالا زرده تخم مرغ را به همراه وانیل به کاسه اضافه می‌ کنیم.

مرحله ۳: همزدن زرده تخم مرغ

در ادامه مخلوط کره را به مدت ۳ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا زرده تخم مرغ به صورت یکدست هم زده شود، سپس بین کار کاسه را چندین مرتبه دورگیری می کنیم تا بوی نامطبوع زرده تخم مرغ به خوبی از بین برود.

مرحله ۴: افزودن آرد و ترکیب مواد

در این مرحله آرد را ۳ مرتبه الک کرده و کم کم به کاسه می افزاییم، سپس با لیسک به خوبی مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شود. حالا خمیر را بین دو کاغذ روغنی می گذاریم.

مرحله ۵: قالب زدن خمیر

در ادامه خمیر را با وردنه به ضخامت ۳ تا ۴ میلی متر باز کرده، سپس با کاتر دلخواه قالب می زنیم. در این مرحله سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و خمیرهای قالب زده شده را با فاصله درون سینی می چینیم.

مرحله ۶: رومال و پخت شیرینی‌ها

حالا زعفران دم کرده را به همراه زرده تخم مرغ مخلوط کرده و روی خمیرها را با این مخلوط و رومال می کنیم، سپس سینی را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بپزند.

مرحله ۷: خنک کردن و تزیین شیرینی‌ها

پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به شیرینی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند، سپس از کاغذ روغنی جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و با خلال پسته تزیین می کنیم. نوش جان.

آمورش‌های مرتبط برای علاقه‌مندان به شیرینی‌پزی

اگر از طعم و عطر شیرینی‌های خانگی لذت می‌برید و به دنبال روش‌های جدید در شیرینی‌پزی هستید، توصیه می‌کنیم پست‌های ✅ طرز تهیه شیرینی آردی، ✅ طرز تهیه شیرینی عید و ✅ طرز تهیه شیرینی فندقی را مطالعه کنید. این مطالب با آموزش‌های گام به گام، شما را به کشف رازهایی جدید در دنیای شیرینی‌پزی هدایت می‌کنند.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 3 شهریور 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.