طرز تهیه شیرینی آردی

طرز تهیه شیرینی آردی بدون فر طرز تهیه شیرینی آردی با پیمانه طرز تهیه شیرینی آردی لرستان طرز تهیه شیرینی آردی بدون آرد ذرت طرز تهیه شیرینی آردی تخمیری طرز تهیه شیرینی آردی با روغن مایع

شیرینی آردی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و ساده است که برای پذیرایی در مراسم های خاص بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی آردی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی آردی
آرد½ پیمانه
پودر قند¼ پیمانه
پودر گردو⅓ پیمانه
مغز گردو⅓ پیمانه
کره۶۰ گرم
وانیل½ قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی آردی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی آردی خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم کاملا نرم شود. در ادامه فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر به طور کامل گرم شود.

مرحله دوم

حالا وانیل و پودر قند را به همراه کره به دمای محیط رسیده درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا کرم رنگ و خامه ای شود. حالا آرد را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه آرد الک شده را به همراه پودر بادام کم کم به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شود. توجه داشته باشید خمیر را ورز ندهید که به روغن نیفتد.

مرحله چهارم

حالا سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و از خمیر به اندازه یک گردو درشت جدا کرده و گرد می کنیم. در ادامه یک مغز گردو در مرکز خمیرها گذاشته و کمی فشار می کنیم، سپس با فاصله از هم درون سینی فر می چینیم.

مرحله پنچم

در این مرحله سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن اجازه می دهیم شیرینی ها خنک شوند.

مرحله ششم

توجه داشته باشید در صورتی که شیرینی ها را به صورت گرم لمس کنید، پودر می شوند. زمانی که شیرینی ها خنک شدند، آنها را از کاغد روغنی جدا کرده و با سس شکلات تزیین می کنیم، سپس به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 17 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.