طرز تهیه کیک نسکافه و گردو

طرز تهیه کیک نسکافه و گردو, دستور پخت کیک نسکافه و گردو

کیک نسکافه و گردو یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و لذیذ است که بافتی سبک و لطیف دارد این کیک پرطرفدار که خیلی راحت درست می‌شود برای پذیرایی بسیار مناسب است، کیک نسکافه و گردو را می‌توانید به روش ‌های مختلف درست کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کیک نسکافه و گردو در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازممقدار مواد
آرد۲ پیمانه
تخم مرغ۴ عدد
شیر گرم۱ پیمانه
روغن مایع۴/۳ پیمانه
پودر نسکافه۲ قاشق غدا خوری
بکینگ پودر۲ قاشق چای خوری
شکر۱ پیمانه
وانیلنصف قاشق چای خوری
گردو خرد شده۲/۱ پیمانه
خامه فرم گرفته یا شکلات ذوب شده برای تزئینبه مقدار لازم
مغز آجیل ( پسته، گردو، بادام ) پودر نارگیل برای تزئینبه مقدار لازم
شکلات چیپسی برای تزئینبه مقدار لازم

طرز تهیه کیک نسکافه و گردو

مرحله ۱: آماده‌سازی شیر و نسکافه

ابتدا مقداری شیر را داخل یک ظرف بریزید، کمی آن را روی حرارت ملایم گرم کنید بعد پودر نسکافه را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند، سپس ظرف را کنار بگذارید تا خنک شود، در این فاصله مایه کیک را آماده کنید.

مرحله ۲: زدن تخم‌مرغ‌ها با شکر

برای درست کردن کیک، تخم مرغ‌ها را داخل یک ظرف بریزید با همزن برقی هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند، کمی پف کنند و حجم آن‌ها زیاد شود سپس مقداری شکر به تخم مرغ‌ها اضافه کنید، دوباره با دور تند همزن برقی خوب هم بزنید.

مرحله ۳: اضافه کردن وانیل به مخلوط

مخلوط تخم مرغ و شکر را به مدت تقریباً ۵ دقیقه با هم‌زن برقی بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند و بافت مخلوط تشکیل شده یکدست، سفید رنگ و کش‌دار شود بعد کمی وانیل به مخلوط مواد اضافه کنید، دوباره هم بزنید تا عطر وانیل در مواد پخش شود.

مرحله ۴: مخلوط کردن با روغن مایع

وانیل بوی زهم تخم مرغ‌ها را می‌گیرد، هم‌زن برقی را خاموش کنید، بعد با لیسک اطراف ظرف را تمیز دورگیری کنید تا همه مواد خوب با هم مخلوط شوند، سپس روغن مایع را به مخلوط اضافه کنید، کمی هم بزنید تا روغن به خورد مواد برود و مخلوط شود.

مرحله ۵: اضافه کردن شیر و نسکافه به مخلوط

بعد شیر را که به دمای محیط رسیده است به مواد اضافه کنید، به اندازه‌ای که با مواد مخلوط شود هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند سپس نسکافه را که به دمای محیط رسیده است به مخلوط اضافه کنید به مدت تقریباً ۳۰ ثانیه هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.

مرحله ۶: آماده‌سازی و الک کردن آرد

سپس آرد را در یک ظرف دیگر الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود بعد مقداری بکینگ پودر به آرد اضافه کنید، خوب هم بزنید تا با هم ترکیب شوند، سپس ترکیب آرد و بکینگ پودر را ۲ تا ۳ بار الک کنید تا خوب با هم مخلوط و یکدست شوند.

مرحله ۷: اضافه کردن ترکیب آرد به مخلوط

بعد از آن ترکیب آرد را در دو مرحله به مخلوط مواد اضافه کنید، با لیسک به آرامی به شکل دورانی هم بزنید تا همه مواد با هم مخلوط و یکدست شوند، طوری که گلوله‌های آرد داخل مخلوط باقی نماند بعد از این که بافت مخلوط یکدست شد آن را کنار بگذارید.

مرحله ۸: چرب کردن قالب و ریختن مایه کیک

سپس داخل قالب مورد نظر را با مواد جدا کننده یا روغن مایع چرب کنید سپس مایع کیک را داخل قالب بر یزید، سطح تا آن را صاف کنید بعد قالب را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید، دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید.

مرحله ۹: پخت کیک در فر

اجازه دهید تا کیک به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه در فر بپزد و آماده شود دقت کنید در ۳۰ دقیقه اول در فر را باز نکنید چون پف آن از بین می‌رود بعد از آن یک سیخ چوبی یا خلال دندان را در کیک فرو کنید و بیرون بیاورید و میزان پخت کیک را تست کنید.

مرحله ۱۰: تست پخت کیک

اگر از مایه کیک چیزی به سیخ نچسبیده بود یعنی کیک خوب پخته شده و آماده است اما اگر از مواد چیزی چسبیده بود یعنی کیک نیاز به پخت بیشتری دارد با توجه به این که دمای فرهای مختلف با هم فرق می‌کند دقت کنید که کیک نسوزد یا خشک نشود.

مرحله ۱۱: خارج کردن کیک از قالب

بعد از این که کیک خوب پخت و سطح آن طلایی رنگ شد قالب را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود سپس با یک چاقوی تیز لبه‌های کیک را از قالب جدا کنید، بعد کیک را به طور کامل به آرامی از داخل آن بیرون بیاورید.

مرحله ۱۲: تزئین کیک با خامه و مواد دیگر

سپس کیک را در ظرف دیگری قرار دهید تا کاملا خنک شود با سلیقه و دلخواه خودتان مقداری خامه فرم گرفته یا شکلات ذوب شده روی کیک بریزید بعد آن را با پودر پسته، پودر نارگیل، مغز گردوی خرد شده، پودر کاکائو یا شکلاتی چیپسی تزئین کنید.

مرحله ۱۳: استفاده از میوه‌ها برای تزئین و سرو کردن کیک

برای تزئین کیک می‌توانید با سلیقه خودتان از میوه‌های تازه و برش زده شده مثل موز حلقه شده، توت فرنگی یا هر نوع میوه دیگری هم استفاده کنید سپس کیک را در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید بعد چند برش از کیک را داخل ظرف مناسب بچینید. در آخر کیک نسکافه و گردو را به عنوان یک دسر شیک و جذاب یا یک میان وعده سالم و مقوی برای پذیرایی همراه با چای یا قهوه سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 13 آبان 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.