طرز تهیه کیک قهوه

طرز تهیه کیک قهوه , دستور پخت کیک قهوه و دارچین

کیک قهوه یکی از انواع کیک های خوشمزه و خوش عطر است که در سراسر خاورمیانه طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک قهوه در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک قهوه
تخم مرغ۵ عدد
شکر۲۰۰ گرم
روغن مایع۱۵۰ گرم
وانیل½ قاشق چایخوری
شیر۱۰ گرم
آرد نول شیرینی۲۵۰ گرم
پودر قهوه۲ قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر½ قاشق غذاخوری
مواد لازم کرم روی کیک
پنیر خامه ای۱۰۰ گرم
شیر½ لیوان
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
پودر شکر۲ قاشق غذاخوری
پودر قهوه۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک قهوه

مرحله اول

برای تهیه کیک قهوه خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۵۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر به طور کامل گرم شود، سپس تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مواد درون کاسه را با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ حجیم و کشدار شود. در ادامه روغن مایع را به همراه شیر به ترتیب به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله سوم

حالا آرد را به همراه بیکینگ پودر و پودر قهوه درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس طی ۳ مرحله به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی و یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود.

مرحله چهارم

در ادامه قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع یا کره سرد چرب کرده و آرد پاشی می کنیم، سپس قالب را به صورت وارونه نگه می داریم تا آرد اضافی از قالب خارج شود. حالا مایه کیک را درون قالب می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله قالب را چندین مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا حباب و هوای اضافی بین مایه کیک از بین برود، سپس قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ دقیقه به خوبی پخته شود.

مرحله ششم

توجه داشته باشید ۳۰ دقیقه اول پخت به هیچ عنوان درب فر را باز نکنید در غیر این صورت پف کیک می خوابد. پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت کیک یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو می بریم.

مرحله هفتم

در صورتی که مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبیده بود، کیک کاملا پخته است، سپس قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود. حالا به سراغ درست کردن کرم روی کیک می رویم.

مرحله هشتم

برای این منظور پنیر خامه ای را به همراه شیر، خامه صبحانه، پودر شکر و پودر قهوه درون غذاساز ریخته و به خوبی میکس می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. زمانی که کیک خنک شد آنرا از قالب جدا می کنیم.

مرحله نهم

در ادامه کرم را به صورت پخش روی کیک ریخته و به دلخواه با پودر قهوه تزیین می کنیم. در نهایت کیک را به ابعاد دلخواه برش زده و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به همراه چای تازه‌ دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 5 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.