طرز تهیه کاپ کیک توت فرنگی

طرز تهیه کاپ کیک توت فرنگی , دستور پخت کاپ کیک توت فرنگی

کاپ کیک توت فرنگی یکی از کیک‌های خوشمزه و با طعم بی‌نظیر توت‌فرنگی است که بافتی سبک و لطیف دارد و خیلی راحت و سریع آماده و درست می‌شود، این کیک خوش طعم طرفداران زیادی دارد و برای پذیرایی بسیار مناسب است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کاپ کیک توت فرنگی در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم کاپ کیک توت فرنگی
تخم مرغ۱ عدد
شکرنصف پیمانه
وانیلنصف قاشق چایخوری
شیرنصف پیمانه
روغن مایعنصف پیمانه
آرد۱ پیمانه
بکینگ پودر۱.۵ قاشق چایخوری
توت فرنگیبه مقدار لازم

طرز تهیه کاپ کیک توت فرنگی

مرحله اول

ابتدا توت فرنگی‌ها را تمیز کنید و ساقه و برگ‌های اضافی آن‌ها را جدا کنید و سپس در یک ظرف بریزید و روی آن مقداری آب بگیرید تا کاملا خیس بخورند و تمیز شوند بعد از ده دقیقه توت‌ فرنگی‌ها را آبکشی کنید و کنار بگذارید تا آب اضافی آن‌ها برود.

مرحله دوم

بعد از این‌که توت فرنگی‌ها خشک شدند تعدادی از توت فرنگی‌های سالم و رسیده را انتخاب کنید و انتهای آن‌ها را برش بزنید و بعد در هر قالب مافین کاغذ روغنی کاپ کیک قرار دهید و سپس در وسط هر قالب یک عدد توت فرنگی روی کاغذ روغنی بگذارید.

مرحله سوم

حالا برای درست کردن مواد کیک ابتدا تخم مرغ را در یک ظرف بریزید و با همزن دستی یا چنگال هم بزنید تا از لختگی خارج شود و کمی پف کند و بعد شکر را به آن اضافه کنید و به قدری هم بزنید تا مخلوط کشدار و کرم رنگ و یکدست شود.

مرحله چهارم

سپس وانیل را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا عطر وانیل آزاد شود و با مواد ترکیب شود بعد شیر را که از چند دقیقه قبل در دمای محیط قرار گرفته و با محیط هم دما شده است به مخلوط اضافه کنید و کمی هم بزنید تا با هم خوب ترکیب شوند.

مرحله پنجم

بعد روغن مایع را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند و بافت مواد صاف و یکدست شود، سپس در یک ظرف دیگر آرد را الک کنید تا سبک شود بعد بکینگ پودر را به آن اضافه کنید و با هم ترکیب کنید و دوباره الک کنید تا آرد یکدست شود.

مرحله ششم

بعد از آن آرد را کم‌کم و در چند مرحله به مخلوط مواد اضافه کنید و با لیسک در یک جهت و به شکل دورانی هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند و خمیر تشکیل شده صاف و یکدست شود بعد از مواد کیک داخل قالب‌ها بریزید و دو سوم قالب را پر کنید.

مرحله هفتم

سپس قالب را داخل فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و به مدت ۲۰ دقیقه اجازه دهید تا کیک‌ها کاملا بپزند و بعد از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا سرد شوند.

مرحله هشتم

سپس خامه قنادی را در ظرفی بریزید و با دور تند همزن برقی بزنید تا خامه فرم بگیرد و جای پره‌های همزن روی آن باقی بماند و اگر ظرف را برگرداندید خامه از آن بیرون نریزد و رنگ خامه فرم گرفته مات شود، در این حالت خامه آماده استفاده است.

مرحله نهم

بعد خامه فرم گرفته را داخل قیف بریزید و وقتی که کیک‌ها سرد شدند خامه را روی کیک‌ها پایپ کنید و بعد به دلخواه و سلیقه خودتان با مقداری پودر پسته، پودر نارگیل، خرده‌های مغز گردو، خلال بادام، مغز فندق و برش‌های توت فرنگی تزئین کنید.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 11 فروردین 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.