طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی برای 4 نفر بدون فر طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی بدون فر طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی در قابلمه طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی برای ۱۰ نفر طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی مغزدار طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی اسفنجی طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی کرم دار طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی با فر

کاپ کیک شکلاتی یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که برای پذیرایی بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کاپ کیک شکلاتی
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ پیمانه
شیر۱ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
آرد۲ لیوان
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
شکلات چیپسی نسوز۱ کاسه کوچک

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه کاپ کیک شکلاتی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر به طور کامل گرم شود. در ادامه تخم مرغ را به همراه شکر را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله مواد درون کاسه را با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا کرم رنگ و کشدار شود، سپس روغن مایع و شیر را اضافه کرده و در حد مخلوط شدن با دور کند همزن برقی هم می زنیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله سوم

حالا آرد و بیکینگ پودر را به همراه وانیل و پودر کاکائو در اون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم میزنیم تا بافت کیک یکدست شود.

مرحله چهارم

در این مرحله از مایه کیک مقداری درون کاپ کیک های کاغذی می ریزیم تا دو سوم آنها پر شود، سپس روی آنها را با مقداری شکلات چیپسی نسوز تزیین می کنیم. در ادامه کاپ کیک ها را درون سینی فر می چینیم.

مرحله پنجم

حالا سینی را در طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کاپ کیک ها را به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت برای پخت کیک یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو می بریم.

مرحله ششم

در ادامه سیخ چوبی یا خلال دندان را از مرکز کیک خارج کرده در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود، که کاملا پخته است، سپس سینی را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کاپ کیک ها کاملا خنک شوند.

مرحله هفتم

حالا کاپ کیک ها را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به همراه چای تازه‌ دم سرو می کنیم. در نهایت به دلخواه می توانید کاپ کیک ها را از کاغذهای کپسولی جدا کرده و درون ظرف قرار دهید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 17 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.