طرز تهیه کاپ کیک نارگیلی

طرز تهیه کاپ کیک نارگیلی , دستور پخت کاپ کیک نارگیلی

کاپ کیک نارگیلی یکی از انواع کیک های ساده پذیرایی است که معمولا برای پذیرایی استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کاپ کیک نارگیلی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کاپ کیک نارگیلی
آرد۲ پیمانه
تخم مرغ۴ عدد
شکر۱ پیمانه
شیر یا شیر نارگیل⅔ پیمانه
روغن مایع⅔ پیمانه
پودر نارگیل½ پیمانه
وانیل¼ قاشق چایخوری
اسانس وانیل یا نارگیل۳ تا ۴ قطره
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
پودر نارگیل و شکلات چیپسیبه مقدار کافی

طرز تهیه کاپ کیک نارگیلی

مرحله اول

برای تهیه کاپ کیک نارگیلی خوشمزه ابتدای کار تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل و اسانس نارگیل درون یک کاسه مناسب اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه مخلوط می کنیم تا مخلوط تخم مرغ روشن و کش دار شود.

مرحله دوم

در این مرحله شیر یا شیر نارگیل، روغن مایع و پودر نارگیل را به ترتیب به مخلوط تخم مرغ و شکر اضافه می کنیم، سپس هر کدام را به مدت ۳۰ ثانیه با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله سوم

حالا آرد را به همراه بکینگ پودر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم تا با هم ترکیب شوند و درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و طی ۳ مرحله درون مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله با کمک لیسک مایه کیک را به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت آن یکدست شود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود.

مرحله پنجم

حالا درون قالب مافین کاغذ کپسولی قرار می دهیم و یک سوم آن را از مایه کیک پر می کنیم، سپس مقداری پودر نارگیل و شکلات چیپسی میان مایه کیک ریخته و مجددا از مایه کیک روی آن می ریزیم تا دو سوم قالب پر شود.

مرحله ششم

در این مرحله قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کیک به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بماند تا بپزد. در ادامه برای گنبدی شدن روی کیک ۳ تا ۴ دقیقه اول پخت المنت بالا را روشن می کنیم، سپس خاموش می کنیم.

مرحله هفتم

در نهایت پس از گذشت این زمان قالب را از فر خارج می کنیم، سپس کاپ کیک ها را از قالب خارج می کنیم و با مقداری پودر نارگیل تزئین می کنیم. در ادامه کاپ کیک های نارگیلی را به همراه چای زعفرانی میل کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 13 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.