طرز تهیه کاپ کیک هندوانه

طرز تهیه کاپ کیک هندوانه طرز تهیه کاپ کیک یلدایی طرز تهیه کاپ کیک شب یلدا بدون فر

کاپ کیک هندوانه یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه ایرانی است که معمولا برای شب یلدا درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کاپ کیک هندوانه در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
تخم مرغ۲ عدد
شیر⅓ لیوان
روغن مایع⅓ لیوان
شکر⅔ لیوان
آرد سفید قنادی۱٫۵ لیوان
وانیلنوک قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
رنگ خوراکی سبز و قرمز به مقدار کافی
شکلات چیپسیبه مقدار کافی

طرز تهیه کاپ کیک هندوانه

مرحله اول

برای تهیه کاپ کیک هندوانه ای خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آن ها با دمای محیط یکی شود. حالا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شود.

مرحله سوم

حالا روغن مایع را به کاسه اضافه کرده و به مدت ۱ دقیقه به خوبی هم می زنیم، سپس شیر را اضافه کرده و در حد مخلوط شدن ترکیب می کنیم. در ادامه آرد و بیکینگ پودر را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد خشک را کم کم به کاسه اضافه کرده و با کمک لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شود. در ادامه مایه کیک را به دو قسمت نامساوی تقسیم می کنیم.

مرحله پنجم

حالا به قسمت مایه کمتر رنگ خوراکی سبز و قسمت بیشتر رنگ خوراکی قرمز را اضافه کرده و کمی مخلوط می کنیم تا رنگ مایه های کیک تغییر کند. در ادامه درون قالب مافین را با کاغذهای کپسولی می پوشانیم.

مرحله ششم

در ادامه نصف کاغذهای کپسولی را با مایه کیک سبز رنگ پر می کنیم، سپس مایه قرمز را درون قیف یکبار مصرف ریخته و به صورت زیکزاگ روی مایه سبز پایپ می کنیم تا مایه ها با هم مخلوط نشوند. حالا قالب را درون فر قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حالا اجازه می دهیم کاپ کیک ها به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته و پف کنند. پس از گذشت این زمان قالب را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم خنک شوند، سپس درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و با شکلات چیپسی تزیین می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 30 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.