طرز تهیه بیسکو بستنی

طرز تهیه بیسکو بستنی طرز تهیه بیسکویت بستنی (ساده ولی خوشمزه) کیک بستنی با بیسکویت پتی بور طرز تهیه بستنی با بیسکویت و شیر دسر با بستنی و بیسکویت

بیسکو بستنی که با نام بستنی بیسکویتی هم شناخته می‌شود یکی از انواع دسرهای بسیار خوشمزه بین‌المللی است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بیسکو بستنی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم بیسکو بستنی
بستنی وانیلی½ لیتر
شکلات تخته‌ای۵۰ گرم
موز۱ عدد
آب پرتقال⅓ لیوان
پودر ژلاتین۱ قاشق غذاخوری
مغز گردو۲ قاشق غذاخوری
بیسکویت پتی بور۲ بسته

طرز تهیه بیسکو بستنی

مرحله اول

برای تهیه بیسکو بستنی خوشمزه در ابتدای کار آب پرتقال را به همراه پودر ژلاتین درون یک کاسه فلزی می ریزیم و روی حرارت بخار آب قرار می دهیم تا نشاسته به طور کامل درون آب پرتقال حل شود.

مرحله دوم

بستنی وانیلی را درون محیط آشپزخانه قرار می دهیم تا نرم شود، سپس مغز گردو و شکلات تخته ای را به صورت تکه های کوچک خرد می کنیم. در ادامه موز را پوست گرفته و به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله ترکیب آب پرتقال و پودر ژلاتین را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم خنک شود. در ادامه بستنی وانیلی هم دمای محیط را به همراه ترکیب آب پرتقال درون یک کاسه بزرگ می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا موز، شکلات تخته ای و مغز گردو را به کاسه اضافه کرده و مواد را با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه یک ردیف بیسکویت در کف یک ظرف مناسب مربع یا مستطیل شکل می چینیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مخلوط مواد را روی بیسکوئیت ها می ریزیم و با لیسک یا پشت قاشق به صورت یکدست پخش می کنیم. در ادامه روی مواد را با یک لایه دیگر بیسکوئیت می پوشانیم.

مرحله ششم

حالا ظرف را به مدت ۸ ساعت درون فریزر قرار می دهیم تا دسرها منسجم شوند. در نهایت دسرها را با یک چاقوی چرب شده به صورت دلخواه برش زده و درون ظرف سرو می چینیم. نوش جان

آخرین بروز رسانی در : شنبه 6 اسفند 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.