طرز تهیه دسر طالبی بستنی

طرز تهیه دسر طالبی بستنی , دستور تهیه دسر طالبی بستنی

دسر طالبی بستنی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر طالبی بستنی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم دسر طالبی بستنی
طالبی۱ عدد متوسط
پودر ژلاتین۳ قاشق غذاخوری
آب سرد½ لیوان
شیر‌½ لیوان
شکر½ لیوان
بستنی وانیلی۲ فنجان
خامه صبحانه۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه دسر طالبی بستنی

مرحله اول

برای تهیه دسر طالبی خوشمزه در ابتدای کار پودر ژلاتین را به همراه آب سرد به خوبی مخلوط کرده تا حالت اسفنجی پیدا کند، سپس روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا ذرات ژلاتین کاملا حل شده و کنار می گذاریم تا خنک شود.

مرحله دوم

حالا پوست طالبی را جدا کرده و به صورت تکه های کوچک خرد می کنیم، سپس طالبی را به همراه بستنی وانیلی، خامه، شکر، شیر و ژلاتین بنماری شده درون غذاساز یا میکسر می ریزیم و به خوبی میکس می کنیم.

مرحله سوم

زمانی که مواد درون غذاساز کاملا میکس و پوره شدند، هم زدن را متوقف می کنیم. در ادامه درون قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس روغن اضافی درون قالب را با دستمال کاغذی می گیریم.

مرحله چهارم

حالا مایه دسر را درون قالب می ریزیم و قالب را به مدت ۵ تا ۶ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا سفت شده و ببندد. پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج کرده و اطراف دسر را با چاقو از قالب جدا می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه لبه های دسر را به سمت مرکز قالب می کشیم تا دسر از قالب کاملا جدا شود. در نهایت دسر را درون ظرف مورد نظرمان برمی گردانیم و با اسلایس های میوه های دلخواه تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 13 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.