طرز تهیه ژله بستنی

طرز تهیه ژله بستنی طرز تهیه ژله بستنی دورنگ طرز تهیه ژله بستنی تصویری ساده

ژله بستنی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که برای مهمانی ها و مجالس خاص بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ژله بستنی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم ژله بستنی
ژله با رنگ دلخواه۶ عدد
بستنی وانیلی۶ قاشق غذاخوری سرپر
آب جوش۶ لیوان
رنگ خوراکی (اختیاری)به مقدار کافی

طرز تهیه ژله بستنی

مرحله اول

برای تهیه ژله بستنی خوشمزه در ابتدای کار قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب کرده، سپس به مدت ۱۵ دقیقه درون فریزر قرار می دهیم. حالا ژله ها را درون ۶ کاسه جداگانه ریخته و به هر کاسه ۱ لیوان آب جوش می افزاییم.

مرحله دوم

حالا ژله ها را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا ذرات ژله کاملا حل شده، سپس اجازه می دهیم ژله ها با دمای محیط کاملا هماهنگ شوند. زمانی که ژله ها خنک شدند، در صورت تمایل به هر ژله، رنگ خوراکی هم رنگ آنرا اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه ژله را مخلوط می کنیم، سپس به هر کاسه ۱ قاشق غذاخوری سر پر بستنی اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. حالا قالب را از فریزر خارج کرده و یکی از رنگ های ژله را به دلخواه درون قالب می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله قالب را درون یخچال قرار داده و اجازه می دهیم ژله به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کند تا نیم بند شود. پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج کرده و لایه بعدی ژله را درون قالب ریخته روی لایه قبلی می ریزیم.

مرحله پنجم

در ادامه قالب را مجددا درون یخچال بر می گردانیم تا ژله به مدت ۳۰ دقیقه نیم بند شود. حالا مراحل را به همین ترتیب ادامه می دهیم تا ژله ها تمام شوند. توجه داشته باشید ژله کاملا خنک باشد، سپس به قالب اضافه کنید.

مرحله ششم

دقت کنید در صورتی که ژله داغ باشد پس از اضافه کردن لایه قبلی خود را آب می کند. زمانی که تمام ژله ها را درون قالب اضافه کردیم، سپس اجازه می دهیم ژله به مدت ۴ ساعت درون یخچال بماند تا کاملا سفت شود. نوش جان.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج می کنیم، سپس با استفاده از یک چاقو لبه های ژله را آزاد می کنیم. در ادامه یک سینی روی درب قالب قرار داده و ژله را روی سینی بر می گردانیم. نوش جان

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 28 دی 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.