طرز تهیه دسر سیب خرما

طرز تهیه دسر سیب خرما , دستور پخت دسر سیب خرما

دسر سیب خرما یکی از انواع دسرهای مقوی و خوشمزه است که از آن می‌توان به عنوان یک میان وعده پرخاصیت به‌خصوص برای کودکان استفاده کرد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر سیب خرما در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
شیر۴ لیوان
خرما بدون هسته۱۰ عدد
سیب زرد۱ عدد
نشاسته ذرت۳ قاشق غذاخوری
وانیل۱ قاشق چایخوری
بیسکوئیت اوریویک بسته
شکربه مقدار لازم

طرز تهیه دسر سیب خرما

مرحله اول

برای تهیه دسر سیب خرما در ابتدا کرم داخل بیسکوئیت‌ها را جدا کنید و کنار بگذارید، سپس بیسکویت‌ها را کاملا خرد کنید و در یک ظرف قرار دهید، بهتر است از میکسر استفاده کنید تا بافت آن‌ها یکدست شود.

مرحله دوم

حالا خرماها را اول بشورید ، سپس هسته آن‌ها را جدا کنید و پوست خرما‌ها را بگیرید، بعد به همراه شیر داخل میکسر بریزید و با هم خوب میکس کنید تا کاملا مخلوط شوند.

مرحله سوم

بعد سیب را پوست بگیرید و به تکه‌های کوچک برش دهید، سپس به همراه گوشتکوب برقی یا خرد کن خوب ریز و له کنید، می‌توانید از رنده ریز هم استفاده کنید.

مرحله چهارم

حالا سیب‌ ریز شده را به مخلوط شیر و خرما اضافه کنید و با میکسر همه مواد را با هم میکس کنید، سپس مخلوط را از صافی رد کنید و داخل یک قابلمه بریزید.

مرحله پنجم

در این مرحله با سلیقه و ذائقه خودتان می‌توانید از یک موز له شده و پودر نارگیل هم استفاده کنید و کاملا با ترکیب مواد مخلوط و میکس کنید و بعد از صافی رد کنید.

مرحله ششم

ابتدا نشاسته را اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید و بعد کمی شکر را به دلخواه و با توجه به ذائقه خودتان به ترکیب مواد اضافه کنید و با همزن دستی خوب مخلوط کنید.

نکته: به جای شکر می‌توانید از عسل استفاده کنید که خاصیت بیشتر دارد و مغذی‌تر است.

مرحله هفتم

حالا مخلوط را در یک ظرف مناسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید و به طور یکنواخت و مرتب هم‌ بزنید تا به غلظت فرنی برسد، بعد از روی حرارت بردارید.

مرحله هشتم

سپس مقداری وانیل را به مواد اضافه کنید و خوب به هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شده، عطر وانیل در مواد پخش شود و بافت ترکیب، یکدست و صاف شود.

مرحله نهم

حالا در یک لیوان یا ظرف مناسب سرو، مقداری از بیسکوئیت‌های میکس شده را بریزید و روی آن مقداری از مایع آماده شده را اضافه کنید و با قاشق پخش کنید، دوباره این‌کار را تکرار کنید.

مرحله دهم

بعد از این که ظرف تقریبا پر شد اجازه دهید نیم ساعت در یخچال استراحت کند، سپس روی آن را با تکه‌های بیسکوئیت، خرده‌های گردو، پودر پسته، دارچین و کنجد تزئین و سپس سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 23 بهمن 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.