طرز تهیه دسر لیوانی

طرز تهیه دسر لیوانی , دستور تهیه دسر لیوانی

دسر لیوانی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که برای پذیرایی بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر لیوانی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم دسر لیوانی
شیر۱ لیتر
آرد۱ لیوان
شکر۱ فنجان
نشاسته ذرت½ لیوان
کره۱ قاشق غذاخوری
وانیل۱۰ گرم
خلال بادامبه مقدار کافی
خلال پستهبه مقدار کافی
مواد لازم روی دسر
شکلات شیری۶۰ گرم
شکلات تلخ۶۰ گرم
خامه۱۰۰ میلی لیتر
توت فرنگی یا موزبه مقدار کافی

طرز تهیه دسر لیوانی

مرحله اول

برای تهیه دسر لیوانی خوشمزه در ابتدای کار شیر را به همراه آرد، شکر و نشاسته ذرت درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس با همزن دستی به خوبی هم می زنیم تا تمام مواد درون شیر کاملا حل شوند.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم گذاشته و به صورت مداوم و پیوسته هم می زنیم تا پودینگ غلیظ شده و بوی خامی نشاسته ذرت از بین برود. وقتی پودینگ به غلظت رسید قابلمه را از روی حرارت کنار می‌ گذاریم.

مرحله سوم

حالا وانیل را به همراه کره به قابلمه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا کره کاملا ذوب شود‌. در ادامه لیوان های مورد نظرمان را که دهانه آنها باز است انتخاب کرده و درون آنها را با مقدار آب خیس می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه مقداری مایه دسر درون لیوان ها ریخته و دهانه لیوان ها را با سلفون می پوشانیم تا دسر خشک نشود. حالا لیوان ها را به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا دسر کاملا خنک و سفت شود.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان لیوان ها را از یخچال خارج کرده و دسر را از کناره ها به مرکز می کشیم تا دسر از لیوان جدا شود. حالا دسر را به ۲ قسمت تقسیم کرده و لبه های دسر را با مقداری خلال پسته و بادام تزیین می کنیم.

مرحله ششم

حالا برای روی دسر، خامه را درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا خامه گرم شود. زمانی که اطراف خامه حباب های ریزی ایجاد شد، شکلات های تلخ و شیری را به قابلمه می افزاییم.

مرحله هفتم

در ادامه خامه را با لیسک به خوبی مخلوط کرده تا شکلات ها با گرمای خامه کاملا ذوب شوند. زمانی که گاناش خنک شد، دسرها را با گاناش تزیین کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس با توت فرنگی تزیین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 19 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.