طرز تهیه دسر انار بیسکویت

طرز تهیه دسر انار بیسکویت , دستور تهیه دسر انار بیسکویت خانگی برای شب یلدا چله

دسر انار بیسکویت یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر انار بیسکویت در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم دسر انار بیسکویت
ژله انار۱ بسته
آب جوش۱٫۵ لیوان
اناربه مقدار کافی
مواد لازم لایه بیسکویتی
شیر۳ لیوان
شکر½ لیوان
آرد گندم۲ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت۲ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین۲ قاشق غذاخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
بیسکویت پتی بور۱ بسته
خامه صبحانه۱۰۰ گرم

طرز تهیه دسر انار بیسکویت

مرحله اول

برای تهیه دسر انار با بیسکویت خوشمزه در ابتدای کار ژله انار را به همراه آب جوش درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس به خوبی هم می زنیم تا ذرات ژله کاملا حل شوند. حالا یک قالب مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه درون قالب را با مقداری روغن مایع چرب کرده و یک لایه نازک از ژله درون قالب می ریزیم، سپس به مدت ۱۵ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا ژله نیم بند شود. پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله سوم

حالا دانه های انار را به صورت بکنواخت روی ژله می ریزیم و مابقی ژله را روی دانه های انار می ریزیم. در ادامه قالب را مجددا درون یخچال قرار می دهیم تا ژله نیم بند شود، سپس به سراغ درست کردن لایه بیسکویتی می رویم.

مرحله چهارم

برای این منظور شیر را به همراه شکر، آرد گندم، نشاسته ذرت، پودر ژلاتین و وانیل درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد درون شیر حل شوند. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله پنجم

حالا مواد درون قابلمه را به صورت مداوم و پیوسته هم می زنیم تا به غلظت فرنی برسد، سپس قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و بیسکویت پتی بور را خرد کرده و به قابلمه می افزاییم. در ادامه خامه را درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله خامه را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا روان شود، سپس به قابلمه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. حالا قالب را از یخچال خارج کرده و مایه بیسکویتی را روی ژله می ریزیم.

مرحله هفتم

در ادامه روی مایه بیسکویتی را با لیسک صاف و یکدست کرده و قالب را به مدت ۸ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا دسر کاملا سفت شود. پس از گذشت این زمان دسر را به دلخواه تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 23 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.