طرز تهیه ترافل نارگیلی

ترافل نارگیلی با شیر عسلی طرز تهیه ترافل شکلاتی ساده ترافل نارگیلی آنیش

ترافل نارگیلی یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه خانگی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترافل نارگیلی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم ترافل نارگیلی
شیر عسلی۱ لیوان
پسته۱۰۰ گرم
پودر هل۱ قاشق چایخوری
پودر نارگیل۲۵۰ گرم

طرز تهیه ترافل نارگیلی

مرحله اول

برای تهیه ترافل نارگیلی خوشمزه در ابتدای کار شیر عسلی را درون یک کاسه مناسب می ریزیم. توجه داشته باشید که شیر عسلی را می توانید به صورت آماده از فروشگاه تهیه کنید یا از طریق این آموزش آنرا در منزل درست کنید.

مرحله دوم

در این مرحله ۵۰ گرم از پودر نارگیل را جدا کرده و باقی آنرا به کاسه حاوی شیر عسلی اضافه می کنیم. در ادامه پسته را درون هاون می ریزیم و آنرا نیمکوب می کنیم، به صورتی که نه خیلی درشت باشد، نه خیلی پودر شود.

مرحله سوم

حالا پسته نیمکوب را به همراه پودر هل به کاسه اضافه می کنیم و مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند. توجه داشته باشید استفاده از پسته اختیاری است و به جای آن می توانیم از مغز گردو یا بادام نیز استفاده کنیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه مواد را به خوبی ترکیب کردیم، آنرا داخل یک تابه مناسب می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و به آرامی تفت می دهیم تا بافت مواد یکدست شود. پس از گذشت ۱۰ دقیقه تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

در این مرحله پودر نارگیل باقیمانده را درون یک کاسه می ریزیم، سپس دستانمان را با آب مرطوب می کنیم و به اندازه یک گردو از مواد بر می داریم و به صورت گرد شکل می دهیم. در ادامه آنرا درون پودر نارگیل می غلطانیم تا کاملا کاور شود.

مرحله ششم

تمام مایه شیرینی را به همین صورت آماده می کنیم، سپس ترافل ها را درون یک سینی می چینیم. در ادامه روی سینی را سلفون می کشیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا ترافل ها منسجم شوند، سپس به همراه چای سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 24 دی 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.