طرز تهیه توپک خرمایی

طرز تهیه ی توپک خرمایی ساده طرز تهیه توپک خرمایی بدون بیسکویت طرز تهیه توپک خرمایی مجلسی طرز تهیه توپک خرمایی با بیسکویت طرز تهیه توپک خرمایی با آرد طرز تهیه توپک خرمایی برای کودک طرز تهیه توپک خرمایی با گردو طرز تهیه توپک خرمایی رژیمی

توپک خرمایی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و ساده است که برای پذیرایی در مهمانی ها بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه توپک خرمایی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم توپک خرمایی
خرما۱ کیلوگرم
شیره خرما یا شیره انگور۲ قاشق غذاخوری
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری
مغز گردوبه مقدار کافی
کنجد، پودر نارگیل و ترافل رنگیبه مقدار کافی

طرز تهیه توپک خرمایی

مرحله اول

برای تهیه توپک خرمایی مجلسی در ابتدای کار هسته خرماها را جدا کرده و درون یک تابه مناسب می ریزیم، سپس شیره خرما را به تابه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا خرما نرم شده و بافت آن باز شود.

مرحله دوم

حالا پودر دارچین را به همراه مقداری مغز گردو خرد شده به تابه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه تابه را از روی حرارت کنار گذاشته، سپس اجازه می دهیم پوره خرما کمی ولرم شود.

مرحله سوم

زمانی که پوره خرما کمی ولرم شد، با دست خیس مقداری از آنرا به اندازه یک گردو بزرگ جدا کرده و درون دست گرد می کنیم. در ادامه توپک های خرمایی را به دلخواه درون کنجد، ترافل رنگی و پودر نارگیل می غلطانیم.

مرحله چهارم

زمانی که سطح توپک ها کاملا کاور شود، آنها را به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا خنک شوند. در نهایت توپک های خرمایی را درون ظرف مورد نظرمان قرار داده و به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 21 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.