طرز تهیه شیر عسلی

طرز تهیه شیر عسلی کارخانه ای طرز تهیه شیر عسلی نی نی سایت طرز تهیه شیر عسلی ایران کوک طرز تهیه شیر عسلی برای باقلوا طرز تهیه شیر عسلی کاراملی طرز تهیه شیر عسلی آشپزخانه کوچک من طرز تهیه شیر عسلی با شیر خشک طرز تهیه شکلات شیر عسلی

شیر عسلی یکی از انواع موادی است که در تهیه انواع شیرینی ها و کیک ها استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیر عسلی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم شیر عسلی
شیر۲ پیمانه
شکر⅔ پیمانه
کره۲۰ گرم

طرز تهیه شیر عسلی

مرحله اول

برای تهیه شیر عسلی خوشمزه ابتدای کار یک تابه مناسب و نچسب روی حرارت قرار می دهیم، سپس شیر را به همراه شکر درون آن می ریزیم و به صورت مداوم مخلوط می کنیم تا قبل جوش آمدن شیر، شکر حل شده باشد.

مرحله دوم

در این مرحله وقتی شیر نزدیک به جوش زدن بود، حرارت را بسیار ملایم می کنیم. در ادامه توجه داشته باشید شیر اصلا نباید جوش بیاید چون ته می گیرد. اگر شیر به هر دلیلی ته گرفت اصلا هم نزنید و آن را درون تابه دیگری بریزید.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه می دهیم شیر با گرم شدن تبخیر شود. در ادامه نیازی به مدام هم زدن مواد نیست فقط ۲ تا ۳ دقیقه یکبار هم می زنیم تا شیر ته نگیرد. توجه داشته باشید مایه اطراف تابه را اصلا درون تابه نریزید چون بعدا شکرک می زند.

مرحله چهارم

حدود ۴۰ تا ۵۰ دقیقه زما نیاز است تا رنگ مواد کرمی و حجم شان تقریبا یک سوم حجم اولیه شود. البته باید مایه شیر عسلی خیلی غلیظ نباشد و حالتی روان داشته باشد، به صورتی که وقتی آنرا با قاشق می ریزیم به صورت قطره قطره از آن بیرون بریزد.

مرحله پنجم

در این مرحله کره را به مایه شیر عسلی اضافه کرده و تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه مایه شیر عسلی را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با استفاده از لیسک آنرا مخلوط می کنیم تا کره به طور کامل ذوب شده و با دیگر مواد یکدست شود.

مرحله ششم

پس از اینکه کره به طور کامل به خورد مایه شیر عسلی رفت اگر مایه شیر عسلی روان نبود و حالت گلوله گلوله داشت، آن را از صافی رد می کنیم تا به طور کامل یکدست و صاف شود. در ادامه مواد را درون یک ظرف دربدار منتقل می کنیم.

مرحله هفتم

به دلیل اینکه شیرعسلی خانگی حاوی هیچ گونه مواد نگهدارنده نیست زمان نگهداری آن محدود است. می توانیم آنرا به مدت ۱ هفته درون یخچال نگهداری کنیم. برای نگهداری شیر عسلی به مدت یک ماه می توانیم آنرا درون فریزر قرار دهیم.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 13 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.