طرز تهیه ژله نیمرو

طرز تهیه ژله نیمرو با نان لواش طرز تهیه ژله تخمه مرغی رنگارنگ طرز تهیه ژله سه رنگ با شیر ژله شکل نیمرو آموزش ژله ی تخمه مرغی ژله نیمرو با بستنی

ژله نیمرو یکی از انواع دسرهای خوشمزه و فانتزی است که به دلیل ظاهر جذابی که دارد پرطرفدار می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ژله نیمرو در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای سفیده تخم مرغ
ژله آلوورا۱ بسته
شیر ولرم۱۵۰ میلی لیتر
آب جوش۲۵۰ میلی لیتر
مواد لازم برای زرده تخم مرغ
ژله پرتقال½ بسته
آب جوش۱۵۰ میلی لیتر
شیر۵۰ میلی لیتر

طرز تهیه ژله نیمرو

مرحله اول

برای تهیه ژله نیمرو فانتزی در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل از شروع کار شیر را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آن با دمای محیط کاملا هماهنگ شود. حالا به سراغ درست کردن سفیده تخم مرغ می رویم.

مرحله دوم

برای این منظور ژله آلوورا را به همراه آب جوش درون یک کاسه مناسب ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم تا ذرات ژله حل شوند و ژله آلوورا شفاف شود‌. حالا اجازه می دهیم ژله آلوورا در دمای محیط استراحت کند تا هم دمای شیر شود.

مرحله سوم

پس از هم دما شدن شیر و ژله، ژله را به آرامی به کاسه حاوی شیر اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم. نکته مهم این مرحله این است که ژله باید به شیر اضافه شود، در غیر این صورت شیر بریده بریده شده و ظاهر خود را از دست می دهد.

مرحله چهارم

در ادامه درون یک سینی مناسب را با مقداری روغن مایع چرب کرده و با سلفون می پوشانیم، سپس ژله سفید را به ضخامت نیم میلی متر درون سینی ریخته و سینی را به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا سفت شود.

مرحله پنجم

حالا به سراغ درست کردن زرده تخم مرغ می رویم، برای این منظور ژله پرتقال را به همراه آب جوش مخلوط کرده، سپس اجازه می دهیم هم دمای شیر شود. در ادامه ژله را به آرامی به کاسه حاوی شیر اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله درون قالب تخم مرغی را با مقداری روغن چرب کرده و ژله را درون آنها می ریزیم، سپس درون یخچال گذاشته و اجازه می دهیم تا کاملا ببندد. پس از گذشت ۲ ساعت ژله ها را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله هفتم

در ادامه ژله سفید رنگ را به صورت نامرتب برش زده و از سینی جدا می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می گذاریم. در نهایت ژله های زرده تخم مرغ را جدا کرده و روی هر قسمت از ژله سفید قرار می دهیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 21 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.