طرز تهیه ژله خرده شیشه

طرز تهیه ژله خرده شیشه با ژله آلوورا طرز تهیه ژله خرده شیشه با پودر ژلاتین طرز تهیه ژله خرده شیشه شفاف طرز تهیه ژله خرده شیشه با بستنی طرز تهیه ژله خرده شیشه با شیر و خامه فیلم طرز تهیه ژله خرده شیشه شفاف طرز تهیه ژله خرده شیشه با خامه طرز تهیه ژله خرده شیشه گلدار

ژله خرده شیشه یکی از انواع دسرهای خوشمزه و مجلسی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ژله خرده شیشه در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم ژله خرده شیشه
شیر۲ لیوان
شکر½ لیوان
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
پودر ژلاتین۳ قاشق مرباخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
ژله با طعم دلخواه۳ بسته
آب جوش۳ پیمانه
آب سرد۳ پیمانه

طرز تهیه ژله خرده شیشه

مرحله اول

برای تهیه ژله خرده شیشه به روش مجلسی در ابتدای کار ژله ها را درون ۳ کاسه جداگانه ریخته و به هر کاسه یک پیمانه آب جوش اضافه می کنیم، سپس به خوبی هم می زنیم تا ذرات ژله کاملا حل شوند.

مرحله دوم

در ادامه آب سرد را به هر کاسه اضافه کرده و مجددا هم می زنیم، سپس ژله ها را به صورت جداگانه درون یک ظرف مناسب می ریزیم. حالا ژله ها را به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا ببندند.

مرحله سوم

پس از گذشت این زمان ژله ها را به صورت مکعبی یکسان خرد کرده و کنار می گذاریم، سپس به سراغ درست کردن مایه کرم می رویم، برای این منظور شیر را به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم گذاشته و هم می زنیم تا ذرات شکر کاملا حل شوند. در ادامه پودر ژلاتین را با مقداری آب سرد مخلوط کرده و روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا ژلاتین کاملا شفاف شود.

مرحله پنجم

در ادامه وانیل را به همراه ژلاتین به قابلمه اضافه کرده و هم می زنیم تا مواد ترکیب شوند. حالا قابلمه را از روی حرارت برداشته و خامه را اضافه می کنیم و به خوبی هم می زنیم تا بافت مایه یکدست و یکنواخت شود.

مرحله ششم

در این مرحله قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب کرده و کمی از کرم را درون آن می ریزیم. حالا ژله های خرد شده را به قالب اضافه کرده و مابقی کرم را درون آن می ریزیم تا سطح ژله ها را بپوشاند.

مرحله هفتم

در ادامه قالب را به مدت ۶ تا ۷ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا ژله خرده شیشه کاملا ببندد. پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج کرده و اطراف ژله را با کمک چاقو از قالب جدا می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 6 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.