طرز تهیه کلوچه پرتقالی

طرز تهیه کلوچه پرتقالی کام مینو خانگی با شیر ساده با گردو

کلوچه پرتقالی یکی از انواع کلوچه های بسیار محبوب و خوش عطر خانگی است که برای عصرانه و میان وعده گزینه مناسبی است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کلوچه پرتقالی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کلوچه پرتقالی
آرد قنادی۱۴۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
رنده پوست پرتقال۱ قاشق مرباخوری
کره۱۰۰ گرم
پودر قند۱۰۰ گرم
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
اسانس پرتقال (اختیاری)چند قطره
وانیلنوک قاشق چایخوری

طرز تهیه کلوچه پرتقالی

مرحله اول

برای تهیه کلوچه پرتقالی خوشمزه در ابتدای کار فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد (فر برقی ۱۶۰ درجه) قرار می دهیم تا به طور کامل گرم شود، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله پودر قند را داخل یک کاسه مناسب الک می کنیم، سپس کره نرم را اضافه کرده و با پشت قاشق کره را به خورد پودر قند می دهیم. در ادامه مواد را با همزن برقی به مدت یک دقیقه مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله سوم

حالا تخم مرغ اول را به همراه وانیل به کاسه اضافه کرده و مواد را ۴۵ ثانیه دیگر مخلوط می کنیم. در ادامه تخم مرغ دوم را اضافه می کنیم و ۳۰ ثانیه دیگر مخلوط می کنیم تا بافت مواد کاملا یکدست شود.

مرحله چهارم

تخم مرغ سوم را به همراه رنده پوست پرتقال و اسانس پرتقال به کاسه می افزاییم و حدود ۱ دقیقه دیگر مواد را ترکیب می کنیم. در ادامه آرد و بکینگ پودر را با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند، سپس روی مواد داخل کاسه الک می کنیم.

مرحله پنجم

در همین حین مواد را با لیسک در حدی مخلوط می کنیم که مایه کلوچه کاملا یکدست شود، سپس آنرا درون قیف یکبار مصرف می ریزیم. در ادامه مایه کلوچه را روی کاغذ روغنی با فاصله قیف می زنیم.

مرحله ششم

در این مرحله سینی را درون فر قرار داده و اجازه می دهیم کلوچه ها ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزند. پس از اینکه اطراف کلوچه ها طلایی شد، فر را خاموش کرده و گریل را روشن می کنیم تا روی کلوچه ها طلایی شود، سپس از فر خارج می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 14 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.