طرز تهیه کلوچه زنجبیلی

طرز تهیه کلوچه زنجبیلی یزد، استان یزد طرز تهیه کلوچه زنجبیلی اصفهان، استان اصفهان طرز تهیه کلوچه زنجبیلی ساده طرز تهیه کلوچه زنجبیلی مشهد طرز تهیه کلوچه زنجبیلی با شیر طرز تهیه کلوچه زنجبیلی بیرجندی طرز تهیه کلوچه زنجبیلی سبزوار طرز تهیه کلوچه زنجبیلی با پیمانه

کلوچه زنجبیلی یکی از انواع کلوچه های سنتی و خوشمزه ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کلوچه زنجبیلی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کلوچه زنجبیلی
شکر دانه ریز۱۴۰ گرم
کره۱۰۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
ماست پرچرب۱۰۰ گرم
آرد۲۵۰ گرم
بکینگ پودر۱ قاشق مربا خوری
پودر هل۱ قاشق چایخوری
پودر زنجبیل۱ قاشق غذاخوری
مواد لازم رومال
زرده تخم مرغ۱ عدد
شیره انگور۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کلوچه زنجبیلی

مرحله اول

برای تهیه کلوچه زنجبیلی خوشمزه ابتدای کار کره را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا ذوب شود. در ادامه کره ذوب شده را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن برقی به مدت ۲ دقیقه هم می زنیم.

مرحله دوم

حالا تخم مرغ را به مخلوط کره و شکر اضافه می کنیم و مجددا با همزن برقی به مدت ۳ دقیقه هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه ماست پر چرب را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و در حد مخلوط شدن مواد هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پودر هل را به همراه پودر زنجبیل، آرد و بکینگ پودر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم و ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه مخلوط آرد را یک باره درون مخلوط تخم مرغ می ریزیم و با همزن برقی هم می زنیم.

مرحله چهارم

حالا زمانی که مواد ترکیب شد، همزن را خاموش می زنیم، سپس با کمک لیسک خمیر را درون کاسه جمع می کنیم. توجه داشته باشید در صورتی که خمیر خیلی چسبناک بود مقداری آرد به آن اضافه کنید، سپس مجددا با لیسک مخلوط کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله روی خمیر را با کیسه فریزر می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند. در ادامه پس از گذشت این زمان خمیر را از یخچال خارج می کنیم، سپس روی سطح کار کیسه فریزر قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا خمیر را روی کیسه فریزر قرار می دهیم و مجددا روی خمیر را با کیسه فریزر می پوشانیم. در ادامه خمیر را با وردنه به قطر ۱ سانتی متر باز می کنیم، سپس کاتر می زنیم. در ادامه زرده تخم مرغ را از سفیده تخم مرغ جدا می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله زرده تخم مرغ را به همراه شیره انگور درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس خوب مخلوط می کنیم. در ادامه روی خمیر ها را به دلخواه طرح می دهیم و برس را به مواد رومال آغشته می کنیم، سپس روی خمیر ها می مالیم.

مرحله هشتم

حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه روی سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیر ها را درون سینی فر با فاصله از هم قرار می دهیم.

مرحله نهم

در این مرحله سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کلوچه ها به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا بپزند. پس از گذشت این زمان کلوچه را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود و با چای سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 30 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.