طرز تهیه کلوچه سیب دارچین

طرز تهیه کلوچه سیب دارچین , دستور پخت کلوچه سیب و دارچین

کلوچه سیب دارچین یکی از انواع کلوچه های خوشمزه و بین المللی است که برای میان وعده به همراه چای بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کلوچه سیب دارچین در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کلوچه سیب دارچین
تخم مرغ۱ عدد درشت
شکر½ لیوان
روغن مایع⅓ لیوان
ماست⅓ لیوان
آرد قنادی۲ لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
وانیل¼ قاشق مرباخوری
کنجد (اختیاری)به مقدار کافی
مواد لازم میانی
سیب۲ عدد
شکر۲ قاشق غذاخوری سرپر
پودر دارچین۱ قاشق مرباخوری سرپر
مواد لازم رومال
زرده تخم مرغ۱ عدد
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری
کنجدبه مقدار کافی

طرز تهیه کلوچه سیب دارچین

مرحله اول

برای تهیه کلوچه سیب دارچین خوشمزه در ابتدای کار مواد میانی را آماده می کنیم، برای این منظور پوست سیب ها را جدا کرده و با دندانه های درشت رنده درون یک تابه مناسب رنده می کنیم، سپس شکر را به تابه می افزاییم.

مرحله دوم

حالا تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و تفت می دهیم تا شکر کاملا ذوب شده و آب میان بافتی آن کاملا کشیده شود. پس از گذشت ۱۵ دقیقه پودر دارچین را به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم، سپس تابه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله سوم

حالا اجازه می دهیم مواد میانی کاملا خنک شود. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شود.

مرحله چهارم

در ادامه ماست و روغن مایع را به کاسه اضافه کرده و با کمک لیسک به خوبی مخلوط می کنیم. حالا آرد را به همراه بکینگ پودر درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس با لیسک به صورت دورانی مخلوط می کنیم تا خمیر چسبنده ای حاصل شود.

مرحله پنجم

در این مرحله روی کاسه را با سلفون یا کیسه فریزر می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند. پس از گذشت این زمان فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.

مرحله ششم

حالا با دست چرب شده از خمیر چانه های ۵۰ گرمی جدا کرده و کمی باز می کنیم. در ادامه ۱ قاشق چایخوری از مواد میانی وسط خمیر قرار داده و خمیر را مجددا درون دسن گرد می کنیم تا مواد میانی درون خمیر پنهان شود.

مرحله هفتم

در این مرحله روی خمیر یک کیسه فریزر قرار داده و با گوشت کوب فشار می دهیم تا خمیر کمی پهن شود. حالا روی خمیر را با مخلوط زرده تخم مرغ و پودر دارچین رومال کرده و با چنگال روی آن می کشیم تا خمیر طرح دار شود.

مرحله هشتم

حالا مقداری کنجد روی خمیرها می پاشیم، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم. در ادامه کلوچه ها را با کمی فاصله درون سینی فر قرار داده و سینی را طبقه وسط فر می گذاریم تا کلوچه ها به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بپزند.

مرحله نهم

پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کلوچه ها کاملا خنک شوند. در نهایت کلوچه های سیب دارچین را درون یک ظرف درب بسته قرار داده و در دمای محیط نگهداری می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 15 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.