طرز تهیه کلوچه کشمشی

طرز تهیه کلوچه کشمشی , دستور پخت تهیه کلوچه کشمشی با ماست

کلوچه کشمشی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و قدیمی ایرانی است که طرفدارهای زیادی در ایران دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کلوچه کشمشی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کلوچه کشمشی
تخم مرغ۲ عدد
شکر¾ لیوان
روغن مایع⅓ لیوان
آب یا شیر ولرم۲ قاشق غذاخوری
آرد۲ لیوان
گلاب۲ قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده غلیظ۱ قاشق غذاخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
کشمش پلوییبه مقدار کافی

طرز تهیه کلوچه کشمشی

مرحله اول

برای تهیه کلوچه کشمشی به روش خانگی در ابتدای کار تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شود.

مرحله دوم

حالا روغن مایع را به همراه شیر ولرم، گلاب و زعفران دم کرده غلیظ به کاسه اضافه کرده و با همزن دستی در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه آرد و بیکینگ پودر را ۳ مرتبه الک کرده و کم کم به کاسه می افزاییم.

مرحله سوم

حالا مواد درون کاسه را با دست کمی ورز میدهیم تا خمیری نرم و چسبنده حاصل شود. توجه داشته باشید بافت خمیر کلوچه کشمشی کمی چسبنده است با اضافه کردن آرد اضافی چسبندگی آن را از بین نبرید.

مرحله چهارم

در ادامه مقداری کشمش پلویی به کاسه اضافه کرده و خمیر را با دست کمی مخلوط می کنیم تا کشمش درون خمیر پخش شود، سپس روی خمیر را با سلفون می پوشانیم تا به مدت یک ساعت درون یخچال استراحت کند.

مرحله پنجم

حالا درون تابه مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب کرده و از خمیر با دست چرپ شده به اندازه یک نارنگی جدا می کنیم. در ادامه خمیر را در دست گرد کرده و کمی فشار می دهیم، سپس با فاصله درون تابه می چینیم.

مرحله ششم

حالا روی خمیر را با زرده تخم مرغ و زعفران رومال کرده، سپس درب تابه را با دم کنی می پوشانیم و روی آن می گذاریم. در ادامه اجازه می دهیم کلوچه ها به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت بمانند تا کاملا پخته و اطراف آنها طلایی شود. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 30 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.