طرز تهیه کیک گلابی

طرز تهیه کیک گلابی و دارچین طرز تهیه کیک گلابی ایران کوک طرز تهیه کیک گلابی رژیمی طرز تهیه کیک گلابی و بادام طرز تهیه کیک گلابی بدون فر طرز تهیه کیک گلابی رنده شده کیک گلابی و زنجبیل

کیک گلابی یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک گلابی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک گلابی
گلابی۳ عدد
آرد۲۶۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱۸۰ گرم
روغن مایع۸۰ گرم
ماست۲۴۰ گرم
بیکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
وانیل۱ قاشق چایخوری
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک گلابی

مرحله اول

برای تهیه کیک گلابی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن کرده و اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مواد درون کاسه را با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا سفید و کش دار شود، سپس روغن و ماست را به ترتیب به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. حالا آرد، بکینگ پودر و پودر دارچین را درون الک می ریزیم.

مرحله سوم

حالا مواد خشک را طی دو مرحله درون کاسه الک کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. توجه داشته باشید مایه کیک را بیش از حد هم نزنید که بیکینگ پودر غیر فعال شود.

مرحله چهارم

حالا درون قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب کرده، سپس نصف مقدار مایه کیک را درون آن می ریزیم. در ادامه دو عدد گلابی را به صورت دلخواه خرد کرده و روی کیک می ریزیم و مابقی مایه کیک را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه گلابی باقی مانده را به صورت دلخواه خرد کرده و روی مایه کیک می چینیم. حالا قالب را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۵۰ تا ۶۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته و روی آن طلایی شود.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت کیک یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برد و خارج می کنیم. در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود، کیک کاملا پخته است، سپس قالب را از فر خارج می کنیم.

مرحله هفتم

حالا اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس کیک را از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان می گذاریم. در نهایت کیک را به اندازه های دلخواه برش زده به همراه چای تازه‌ دم یا قهوه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 30 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.