طرز تهیه کاپ کیک اوتمیل

طرز تهیه کاپ کیک اوتمیل , دستور پخت کاپ کیک اوتمیل

کاپ کیک اوتمیل یکی از انواع کیک های خوشمزه و مقوی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کاپ کیک اوتمیل در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کاپ کیک اوتمیل
موز۱ عدد
تخم مرغ۱ عدد
شیر ولرم۱۲۰ گرم
عسل۸۰ گرم
عصاره وانیل⅓ قاشق چایخوری
پودر دارچین⅓ قاشق چایخوری
جوی پرک۱۲۰ گرم
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
نمکنوک قاشق چایخوری
شکلات چیپسیبه مقدار کافی

طرز تهیه کاپ کیک اوتمیل

مرحله اول

برای تهیه کاپ کیک اوتمیل خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه تخم مرغ را به همراه نمک و وانیل درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی هم می زنیم.

مرحله دوم

زمانی که مخلوط تخم مرغ کف کرد، هم زدن را متوقف کرده، سپس موز را با پشت چنگال به خوبی پوره می کنیم. در ادامه شیر ولرم را به همراه عسل درون یک کاسه مناسب ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم تا عسل حل شود.

مرحله سوم

حالا جو پرک را به همراه بیکینگ پودر به کاسه حاوی شیر اضافه کرده و پس از کمی مخلوط کردن اجازه می دهیم به مدت ۵ دقیقه استراحت کند تا جو پرک نرم شود. پس از گذشت این زمان موز را به کاسه حاوی تخم مرغ می افزاییم.

مرحله چهارم

در ادامه مخلوط شیر ولرم را به همراه پودر دارچین به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم، سپس دو سوم حجم کپسول های کاغذی را با مایه کیک پر می کنیم. حالا روی مایه کیک مقداری شکلات چیپسی می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله کپسول ها را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم به مدت ۲۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله ششم

در صورتی که مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبیده بود کاپ کیک ها پخته، سپس از فر خارج می کنیم. در نهایت اجازه می دهیم کاپ کیک ها خنک شده و به همراه چای تازه‌ دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 4 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.