طرز تهیه دسر برفی ترکیه

طرز تهیه دسر برفی ترکیه , دستور پخت دسر برفی ترکیه

دسر برفی ترکیه یکی از انواع دسرهای خوشمزه و لاکچری است که در کشورهای ترکیه طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر برفی ترکیه در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای کیک پایه
تخم مرغ۴ عدد
شکر۱۴۰ گرم
آرد۱۳۰ گرم
بیکینگ پودر۱ بسته
وانیل۱ بسته
مواد لازم برای خیس کردن کیک
شیر۶۰۰ میلی لیتر
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
مواد لازم برای کرم
نشاسته۴۰ گرم
آرد۵۵ گرم
شکر دانه ریز۱۲۵ گرم
شیر۱ لیتر
شکلات سفید۸۰ گرم
وانیل۱ بسته
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
مواد لازم میانی دسر
پستهبه مقدار کافی
شکلات سفیدبه مقدار کافی
پودر نارگیلبه مقدار کافی

طرز تهیه دسر برفی ترکیه

مرحله اول

برای تهیه دسر برفی ترکیه خوشمزه در ابتدای کار کیک را آماده می کنیمT برای این منظور فر را با حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شکر درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله دوم

حالا با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۶ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا کرم رنگ و کش دار شود. در ادامه وانیل را اضافه کرده و به مدت ۳۰ ثانیه هم می زنیم، سپس آرد و بیکینگ پودر را سه مرتبه الک می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مواد خشک را کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شود. حالا درون قالب مربع شکل را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مایه کیک را درون قالب ریخته و قالب را چندین مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک از بین برود. در ادامه قالب را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک کاملا پخته شود.

مرحله پنجم

در این فاصله برای خیس کردن کیک، شیر و خامه را درون یک کاسه مناسب ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم، سپس درون یخچال قرار می دهیم. حالا به سراغ درست کردن کرم می رویم، برای این منظور آرد را درون قابلمه الک می کنیم.

مرحله ششم

حالا نشاسته ذرت را به همراه شکر دانه ریز به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم، سپس شیر سرد را کم کم به قابلمه می افزاییم و با همزن دستی به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد درون شیر به خوبی حل شوند.

مرحله هفتم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت گذاشته و به صورت مداوم هم می زنیم تا کرم به غلظت فرنی برسد. زمانی که کرم غلیظ شد، وانیل و شکلات سفید را اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مایه یکدست شود.

مرحله هشتم

در ادامه قابلمه را از روی حرارت کنار گذاشته و اجازه می دهیم کرم به دمای محیط برسد، سپس خامه صبحانه را اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم. در این حین کرم را چندین مرتبه مخلوط می کنیم تا رویه نبندد.

مرحله نهم

زمانی که کیک کاملا پخته شد، آنرا از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود. پس از خنک شدن کیک آنرا از قالب جدا می کنیم و با چاقو اره ای به صورت ورقه ای به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

مرحله دهم

حالا یک لایه از کیک را درون ظرف مورد نظرمان گذاشته، سپس روی آنرا با مخلوط شیر و خامه خیس می کنیم. در ادامه مقداری از کرم را جدا کرده و مابقی آنرا روی لایه اول کیک می ریزیم و کاملا پخش می کنیم.

مرحله یازدهم

در ادامه مقداری پسته و شکلات خرد شده به صورت پخش روی کرم ریخته، سپس لایه دوم کیک را روی آن فیکس می کنیم. حالا مجددا روی کیک را مرطوب کرده و اطراف کیک را با کرم باقی مانده می پوشانیم.

مرحله دوازدهم

در این مرحله کیک را با پودر نارگیل فراوان کاور کرده و به مدت ۳ تا ۴ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. پس از گذشت این زمان دسر برفی را از یخچال خارج کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 11 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.