طرز تهیه دسر محلبی کاراملی

طرز تهیه دسر محلبی کاراملی

دسر محلبی کاراملی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و محبوب کشورهای عربی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر محلبی کاراملی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم دسر محلبی کاراملی
شیر۲ لیوان
شکر۴ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت۳ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه۲ قاشق غذاخوری
بیسکویت ساقه طلایی۱بسته
مواد لازم سس کاراملی
شکر۱ فنجان
کره۲۰ گرم
خامه۲ قاشق غذاخوری
شیر½ فنجان

طرز تهیه دسر محلبی کاراملی

مرحله اول

برای تهیه دسر محلبی کاراملی خوشمزه در ابتدای کار بیسکویت ساقه طلایی را درون میکسر یا غذاساز ریخته و به خوبی میکس می کنیم تا پودر شود. حالا شیر را به همراه شکر و نشاسته ذرت درون قابلمه می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مواد را به خوبی هم می زنیم تا درون شیر حل شوند، سپس قابلمه را روی حرارت گذاشته و به صورت مداوم هم می زنیم تا به غلظت فرنی برسد. زمانی که مایه به غلظت فرنی رسید قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله سوم

در ادامه خامه صبحانه را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا خامه حل شود، سپس روی قابلمه را می پوشانیم و به سراغ درست کردن سس کاراملی می رویم، برای این منظور یک تابه روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا بدون هم زدن و فقط با تکان دادن تابه کمک می کنیم تا شکر کاملا ذوب شده و کاراملی شود، سپس کره را به تابه اضافه کرده و هم می‌ زنیم تا کره کاملا ذوب شود. در ادامه خامه و شیر را به تابه افزوده و هم می زنیم.

مرحله پنجم

زمانی که سس کارامل یکدست شود تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم. حالا لیوان های سرومان را انتخاب کرده، سپس یک لایه پودر بیسکویت درون آنها می ریزیم. در ادامه روی پودر بیسکویت را با مایه محلبی می‌ پوشانیم.

مرحله ششم

در ادامه به همین ترتیب مراحل را ادامه می دهیم تا گنجایش لیوان کاملا پر شود، سپس روی مایه محلبی را با سس کاراملی کاور می کنیم. در نهایت دسر را با توت فرنگی تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 21 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.