طرز تهیه دسر شکلاتی

طرز تهیه دسر شکلاتی خانگی یخچالی طرز تهیه دسر شکلاتی با بیسکویت پتی بور طرز تهیه دسر شکلاتی ساده طرز تهیه دسر شکلاتی با نشاسته طرز تهیه دسر شکلاتی خانگی بدون فر طرز تهیه دسر شکلاتی دوبله فارسی طرز تهیه دسر شکلاتی با پودر کاکائو طرز تهیه دسر شکلاتی مجلسی

دسر شکلاتی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که از نظر بافت و ظاهر شباهت زیادی به پودینگ دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم دسر شکلاتی
شیر۴ پیمانه
قهوه فوری۱ قاشق سوپخوری
شکر۲۲۰ گرم
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
شکلات تلخ یا شیری۱۲۰ گرم
پودر کاکائو۳۵ گرم
پودر ژلاتین۳۵ گرم
نشاسته ذرت۳۰ گرم

طرز تهیه دسر شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه دسر شکلاتی خوشمزه در ابتدای کار نصف مقدار شیر  را کنار گذاشته و مابقی آنرا درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه قهوه فوری را به همراه شکر، خامه صبحانه و پودر کاکائو به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا نشاسته ذرت را به قابلمه افزوده و با همزن دستی به خوبی هم می زنیم تا مواد درون شیر حل شوند. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم گذاشته و به صورت مداوم هم می زنیم، سپس زمانی که ریز جوشید شکلات را می افزاییم.

مرحله سوم

حالا به صورت مداوم هم می زنیم تا شکلات کاملا ذوب شود. در ادامه پودر ژلاتین را به همراه شیر باقی مانده درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا ذرات ژلاتین حل شوند.

مرحله چهارم

در ادامه قابلمه را از روی حرارت برداشته، سپس ژلاتین را به آرامی به قابلمه اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم. حالا درون ظرف مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب کرده و مایه دسر را درون آن می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله قالب را به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا دسر کاملا سفت شود. پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج کرده، سپس اطراف دسر را با کمک چاقو از دیواره های قالب جدا می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه ظرف مورد نظرمان را با مقداری آب خیس کرده تا در صورتی که دسر در مرکز ظرف قرار نگرفت آنرا به راحتی جا به جا کنیم. در نهایت دسر را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم، سپس با پودر کاکائو تزیین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 16 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.