طرز تهیه شیرینی فندقی

طرز تهیه شیرینی فندقی , دستور پخت شیرینی فندقی بدون فر

شیرینی فندقی یکی از انواع شیرینی های لاکچری و خوش طعم است که برای پذیرایی در مهمانی ها بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی فندقی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی فندقی
کره۱۲۵ گرم
پودر قند½ لیوان
روغن مایع¼ لیوان
وانیلنوک قاشق چایخوری
تخم مرغ۱ عدد
مغز فندق½ لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
آرد۳ لیوان
مواد لازم روی شیرینی
پودر قند½ لیوان
پودر کاکائو۴ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیرینی فندقی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی فندقی خوشمزه در ابتدای کار کره را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود، سپس برای گرفتن دوغ کره، آنرا درون یک ظرف مناسب ریخته و درون فریزر قرار می دهیم تا کاملا منجمد شود.

مرحله دوم

زمانی که کره یخ زد، ظرف را از فریزر خارج کرده و کره را از روی مایه سفید رنگ که ته نشین شده است جدا می کنیم. به قسمت سفید رنگ و ته نشین شده کره، دوغ کره می گویند که باعث کاهش ماندگاری شیرینی می شود.

مرحله سوم

در این مرحله کره را در فضای آشپزخانه قرار داده تا دمای آن با دمای محیط کاملا سازگار شود. حالا فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود، سپس پودر قند را درون یک کاسه مناسب الک می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه کره نرم شده را به کاسه اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط کره روشن و خامه ای شود. حالا تخم مرغ ها را به همراه وانیل و بکینگ پودر به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه مواد درون کاسه را با همزن برقی هم می زنیم تا کاملا ترکیب و یکدست شوند. حالا مغز فندق را درون تابه ریخته و تابه را روی حرارت قرار می دهیم، سپس تفت می دهیم تا بوی خامی فندق ها از بین رفته و تست شوند.

مرحله ششم

زمانی که فندق ها کمی طلایی شدند، تابه را از روی حرارت بر می داریم و آنها را درون غذاساز ریخته و پودر می کنیم، سپس به همراه روغن مایع به کاسه می افزاییم و مجددا با همزن برقی در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم و کنترل شده به کاسه می افزاییم و با لیسک هم می زنیم تا خمیر درون کاسه جمع شود، سپس با نوک انگشت ورز می دهیم زمانی که خمیری لطیف که به دست نمیچسبد حاصل شد اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم.

مرحله هشتم

حالا خمیر را بین دو سلفون قرار داده و با کمک وردنه به ضخامت نیم سانتی متر باز می کنیم و با کاتر دلخواه قالب می زنیم. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیرهای قالب زده شده را درون سینی می چینیم.

مرحله نهم

در این مرحله سینی را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این مدت، زمانی که اطراف شیرینی ها کاملا طلایی شدند سینی را از فر خارج می کنیم.

مرحله دهم

حالا بدون دست زدن به شیرینی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند، سپس پودر قند و پودر کاکائو را درون الک ریخته و روی شیرینی ها الک می کنیم. در نهایت شیرینی ها را درون ظرف سرو قرار داده و به همراه چای میل کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 25 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.