طرز تهیه شیرینی عید

طرز تهیه شیرینی عید , دستور پخت شیرینی عید با روغن مایع

شیرینی عید یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار است که برای پذیرایی بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی عید در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی عید
آرد قنادی۱۷۰ گرم + ۱ قاشق غذاخوری
وانیل¼ قاشق چایخوری
زرده تخم مرغ۱ عدد
کره یا مارگارین۹۰ گرم
پودر قند۸۰ گرم
نشاسته ذرت۲۰ گرم
روغن مایع۱۰ گرم
پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیرینی عید

مرحله اول

برای تهیه شیرینی عید به روش مجلسی در ابتدای کار کره را از ۳۰ دقیقه قبل  از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم کاملا نرم شود. حالا فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.

مرحله دوم

حالا کره به دمای محیط رسیده را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس پودر قند را روی آن الک می کنیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۴ تا ۵ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا کرم رنگ و خامه ای شود.

مرحله سوم

حالا زرده های تخم مرغ را به همراه وانیل به کاسه اضافه کرده و ۱ دقیقه دیگر هم می زنیم، سپس روغن مایع را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه نشاسته ذرت را درون کاسه الک می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مایه درون کاسه را با قاشق مخلوط کرده تا کاملا یکدست شود. در ادامه آرد قنادی را ۳ مرتبه الک می کنیم و کم کم به کاسه اضافه کرده، سپس با لیسک مخلوط می کنیم. از اضافه کردن آرد زیادی خودداری کنید.

مرحله پنجم

زمانی که خمیری نرم و یکدست حاصل شد اضافه کردن آرد را متوقف می‌ کنیم. حالا خمیر را به ۲ قسمت مساوی تقسیم کرده، سپس به یکی از قسمت ها پودر کاکائو و به قسمت دیگر یک قاشق آرد می‌ افزاییم.

مرحله ششم

حالا خمیرها را به صورت جداگانه بین دو کاغذ روغنی با کمک وردنه پهن می کنیم، سپس با قالب دلخواه کاتر می زنیم. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و شیرینی ها را با فاصله درون آن می چینیم.

مرحله هفتم

در ادامه سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم شرینی ها به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. زمانی که اطراف شیرینی ها طلایی شد سینی را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کاملا خنک شوند.

مرحله هشتم

زمانی که شیرینی ها خنک شدند، آنها را از کاغذ روغنی جدا می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. حالا شیرینی های کاکائویی را با شکلات سفید و شیرینی های سفید را با شکلات کاکائویی تزیین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 9 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.