طرز تهیه کیک جوی دو سر

طرز تهیه کیک جوی دو سر , دستور پخت کیک جوی دو سر

کیک جوی دو سر یکی از انواع کیک های خوشمزه و سالم است که برای افراد دارای رژیم غذایی بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک جوی دو سر در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک جوی دو سر
تخم مرغ۱ عدد
جو دو سر پرک۶۰ گرم
شیر۱۲۵ گرم
بیکینگ پودر½ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
موز۱ عدد
نمکنوک قاشق چایخوری
مغز گردوبه مقدار کافی

طرز تهیه کیک جوی دو سر

مرحله اول

برای تهیه کیک جوی دو سر به روش رژیمی در ابتدای کار شیر را درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت قرار می دهیم تا گرم شود، سپس جای دو سر پرک را به قابلمه اضافه کرده و کمی مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می‌ دهیم جوی دو سر به مدت ۱۰ دقیقه درون شیر بماند تا نرم شود. در ادامه فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس موز را با پشت چنگال به خوبی له و پوره می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه تخم مرغ را به همراه نمک و پودر کاکائو درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شده و یکدست شود. حالا موز له شده را به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

پس از گذشت ۱۰ دقیقه مخلوط شیر و جو دو سر را به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم، سپس درون قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب کرده و آرد پاشی می کنیم و مایه کیک را درون آن می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا قالب را چندین مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک از بین برود، سپس گردو خرد شده را به صورت پخش روی مایه کیک ریخته و قالب را طبقه میانی فر می گذاریم.

مرحله ششم

در ادامه اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت کیک یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله هفتم

زمانی که مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبیده بود، کیک کاملا پخته است، سپس قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک درون قالب خنک شود. در نهایت کیک را از قالب جدا کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 6 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.