طرز تهیه کوکی شکلاتی ترک دار

طرز تهیه کوکی شکلاتی ترک دار , دستور پخت کوکی شکلاتی ترک دار

کوکی شکلاتی ترک دار یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و بین المللی است که معمولا به همراه قهوه سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی شکلاتی ترک دار در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کوکی شکلاتی ترک دار
آرد۱۶۰ گرم
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
نمک¼ قاشق چایخوری
شکر دانه ریز½ لیوان
پودر کاکائو½ لیوان
تخم مرغ۲ عدد
وانیلنوک قاشق چایخوری
‌روغن مایع¼ لیوان
پودر قندبه مقدار کافی

طرز تهیه کوکی شکلاتی ترک دار

مرحله اول

برای تهیه کوکی شکلاتی ترک دار خوشمزه در ابتدای کار شکر دانه ریز را به همراه روغن مایع و پودر کاکائو درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا ذرات شکر کاملا حل شوند.

مرحله دوم

حالا تخم مرغ ها را دانه به دانه به کاسه اضافه کرده و پس از اضافه کردن هر کدام آنرا به مدت ۱ دقیقه با همزن برقی به خوبی هم می زنیم، سپس با تخم مرغ دوم وانیل را اضافه کرده و کاسه را دورگیری می کنیم.

مرحله سوم

توجه داشته باشید دورگیری کردن ظرف حین کار باعث می شود تخم مرغ ها به صورت یکدست هم زده شده، سپس بوی نامطبوع آنها از بین برود. حالا آرد و بیکینگ پودر را به همراه نمک درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مواد خشک را کم کم به کاسه اضافه کرده و با دور کند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا بافت مایه کوکی چسبنده و کش دار شود. در ادامه روی ظرف را با درپوش می پوشانیم و به مدت ۱ ساعت درون فریزر می گذاریم.

مرحله پنجم

پس از اتمام استراحت خمیر کوکی، فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود سپس سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و خمیر کوکی را از فریزر خارج می کنیم و با سرعت العمل بالا از آن به اندازه گردو جدا می کنیم.

مرحله ششم

حالا کوکی ها را درون دست به صورت قلقلی فرم داده و درون مقداری پودر قند می غلطانیم، سپس با فاصله از هم درون سینی فر می چینیم. در ادامه سینی را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم کوکی ها به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزند.

مرحله هفتم

توجه داشته باشید زمان پخت کوکی ها بیش از زمان معین شده نشود، در غیر این صورت خشک می شوند. پس از گذشت این زمان اجازه می دهیم کوکی ها خنک شوند، سپس درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 28 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.