طرز تهیه کوکی دبل چاکلت

طرز تهیه کوکی دبل چاکلت , دستور پخت کوکی دبل چاکلت

کوکی دبل چاکلت یکی از انواع شیرینی های پرطرفدار و بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی دبل چاکلت در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کوکی دبل چاکلت
آرد۱ پیمانه
شکر سفید¼ پیمانه
شکر قهوه ای۱  قاشق غذاخوری سرپر
تخم مرغ۱ عدد
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
شکلات تلخ۵۰ گرم
کره۶۰ گرم
بیکینگ پودر۱ بسته
وانیل۱ بسته
شکلات چیپسی۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کوکی دبل چاکلت

مرحله اول

برای تهیه کوکی دبل چاکلت خوشمزه در ابتدای کار تخم مرغ را به همراه شکر سفید، شکر قهوه ای و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله دوم

در ادامه کره و شکلات تلخ را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شوند، سپس زمانی که خنک شد آنرا به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. حالا آرد، بکینگ پودر و پودر کاکائو را درون الک می ریزیم.

مرحله سوم

حالا مواد خشک را ۳ مرتبه الک کرده و طی دو تا سه مرحله به کاسه می‌ افزاییم، سپس با لیسک به خوبی مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و یکدست درون کاسه حاصل شود. در ادامه شکلات چیپسی را به کاسه می افزاییم.

مرحله چهارم

حالا مجددا خمیر را با لیسک کمی مخلوط می کنیم تا یکدست شود. در ادامه روی کاسه را با سلفون یا کیسه فریزر می پوشانیم،سپس اجازه می دهیم خمیر به مدت دو تا سه ساعت درون یخچال استراحت کند.

مرحله پنجم

۱۵ دقیقه قبل از اتمام استراحت خمیر فر را با حرارت ۱۶۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم. پس از گذشت این زمان خمیر را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله ششم

حالا از خمیر به اندازه یک گردو درشت جدا کرده و در دست گرد می کنیم، سپس آنها را با فاصله از هم درون سینی فر می چینیم و با فشار دست کمی تخت می کنیم. در ادامه سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حالا اجازه می دهیم کوکی‌ ها به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به کوکی ها اجازه می دهیم کاملا خنک و رطوبت آنها تبخیر شود

مرحله هشتم

زمانی که کوکی ها خنک شدند، آنها را کاغذ روغنی جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس به دلخواه با پودر نارگیل یا پودر پسته تزیین کرده و به همراه چای تازه‌ دم یا قهوه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 5 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.