طرز تهیه کوکی براونی

طرز تهیه کوکی براونی شکلاتی شف طیبه

کوکی براونی یکی از انواع شیرینی های خوش طعم و بین المللی است که معمولا به همراه چای یا کافی میکس سرو می شوند، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی براونی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کوکی براونی
آرد۷۵ گرم
کره۵۰ گرم
شکلات تلخ۱۰۰ گرم
شکر قهوه ای یا سفید۳۰ گرم
پودر قند۳۰ گرم
نمک۱ پنس
پودر کاکائو۲۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
وانیلنوک قاشق چایخوری
بکینگ پودر۳ گرم

طرز تهیه کوکی براونی

مرحله اول

برای تهیه کوکی براونی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۶۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا به طور کامل گرم شود. در ادامه تخم مرغ را به همراه نمک، شکر قهوه ای و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در ادامه پودر قند را درون الک ریخته، سپس درون کاسه الک می کنیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ روشن و کش دار شود. حالا شکلات تلخ و کره را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط کره و شکلات تلخ را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب و یکدست شوند، سپس به کاسه حاوی مخلوط تخم مرغ اضافه کرده و مجددا با دور تند همرن برقی هم می زنیم تا مواد با هم تلفیق شوند.

مرحله چهارم

حالا آرد را به همراه بکینگ پودر و پودر کاکائو درون الک ریخته و درون کاسه الک می کنیم، سپس با لیسک به خوبی هم می زنیم تا یک مایه کمی غلیظ تر از مایه کیک حاصل شود. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله پنجم

در این مرحله به اندازه نصف قاشق غذاخوری از مایه کوکی برداشته و با حفظ فاصله درون سینی فر می ریزیم. توجه داشته باشید کوکی پس از پخت پهن می شود، فاصله را به اندازه ای بگیرد که کوکی ها به هم نچسبند.

مرحله ششم

حالا سینی را طبقه وسط فر قرار داده، سپس اجازه می دهیم کوکی ها به مدت ۱۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان، سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن اجازه می دهیم خنک شوند.

مرحله هفتم

زمانی که کوکی ها کاملا خنک شدند، آنها را از کاغذ روغنی جدا می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در نهایت کوکی های براونی را به دلخواه همراه با چای تازه دم یا قهوه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 25 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.