طرز تهیه چیز کیک شاتوت

طرز تهیه چیز کیک شاتوت , دستور پخت چیز کیک شاتوت

چیز کیک شاتوت یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیز کیک شاتوت در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای لایه کراست
بیسکویت پتی بور شکلاتی۲ بسته
کره۱۰۰ گرم
مواد لازم برای لایه کرم پنیری
پنیر ماسکارپونه یا ویلی۲۰۰ گرم
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
وانیل½ قاشق چایخوری
پودر قند۵ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین۲ قاشق غذاخوری
شاتوت۱۲ عدد
آب سرد½ لیوان
مربای شاتوتبرا تزیین

طرز تهیه چیز کیک شاتوت

مرحله اول

برای تهیه چیز کیک شاتوت خوشمزه در ابتدای کار بیسکویت پتی بور شکلاتی را درون غذاساز ریخته، سپس به خوبی میکس می کنیم تا پودر شود. در ادامه کره را روی حرارت بخار کتری بن ماری می کنیم تا ذوب شود.

مرحله دوم

در ادامه بیسکویت پودر شده را به همراه کره ذوب شده درون یک کاسه مناسب ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم، سپس درون قالب کمربندی را با کاغذ روغنی می پوشانیم و مواد کراست را درون آن می ریزیم.

مرحله سوم

در ادامه روی لایه کراست را با گوش کوب می کوبیم تا کاملا صاف و یکدست شود، سپس قالب را به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا سفت شود. در این فاصله به سراغ درست کردن مایه کرم پنیری می رویم.

مرحله چهارم

برای این منظور ژلاتین را با آب سرد مخلوط کرده و اجازه می دهیم بافت اسفنجی پیدا کند، سپس آنرا روی حرارت بخار کتری بن ماری می کنیم تا شفاف شود. در ادامه پنیر ویلی را به همراه خامه صبحانه درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا بافت پنیر و خامه کاملا یکدست شوند، سپس وانیل را به همراه پودر قند به کاسه اضافه کرده و مجددا هم می زنیم تا مواد ترکیب شوند. در ادامه ژلاتین خنک شده را به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا شاتوت را به کاسه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا مایه کاملا یکدست و ترکیب شوند، سپس قالب را از یخچال خارج کرده و مایه کرم را روی آن می ریزیم و مجددا قالب را به مدت ۴ تا ۵ ساعت درون یخچال می گذاریم.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان چیز کیک را از قالب جدا کرده، سپس درون ظرف مورد نظرمان می گذاریم. در نهایت چیز کیک را برش زده و به دلخواه با شاتوت و مقداری مربای شاتوت تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 8 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.