طرز تهیه کلوچه کنجدی

طرز تهیه کلوچه کنجدی بدون ماست فیلم طرز تهیه کلوچه کنجدی طرز تهیه کلوچه کنجدی آشپزخانه کوچک من طرز تهیه کلوچه کنجدی بدون فر

کلوچه کنجدی یکی از انواع کلوچه های خوشمزه بین المللی است که با رسپی های متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کلوچه کنجدی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کلوچه کنجدی
آرد۳ پیمانه
روغن مایع¾ پیمانه
پودر قند۱ لیوان
تخم مرغ۲ عدد
ماست شیرین۳ قاشق غذاخوری
پودر هل۱ قاشق چایخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
نمک¼ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
کنجدبه مقدار کافی

طرز تهیه کلوچه کنجدی

مرحله اول

برای تهیه کلوچه کنجدی خوشمزه در ابتدای کار تخم مرغ را به همراه وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس پودر قند را درون الک ریخته و روی تخم مرغ الک می کنیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم.

مرحله دوم

حالا به هم زدن ادامه می دهیم تا مخلوط تخم مرغ سفید و کش دار شود. در ادامه ماست را به همراه نیمی از بکینگ پودر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس به مدت ۳ تا ۴ دقیقه مخلوط می کنیم و درب کاسه را می بندیم.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه می دهیم مخلوط ماست و بکینگ پودر پف کند. در ادامه روغن مایع را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس مجددا با دور تند همزن برقی در حد مخلوط شدن مواد به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم.

مرحله چهارم

حالا زمانی که ماست پف کرد آن را درون مخلوط تخم مرغ می ریزیم و مجددا با همزن برقی در حد مخلوط شدن مواد هم می زنیم. در ادامه آرد را به همراه باقی مانده بکینگ پودر و پودر هل درون یک کاسه مناسب می ریزیم و مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مخلوط آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم و طی ۲ مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس با لیسک هم می زنیم تا بافت مواد ترکیب و یکدست شود. توجه داشته باشید بافت خمیر کلوچه نسبت به بافت مایه کیک کمی غلیظ تر است.

مرحله ششم

حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال فریزر قرار می دهیم تا خمیر استراحت کند. پس از گذشت این زمان فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود.

مرحله هفتم

در این مرحله روی سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیر را از یخچال فریزر خارج می کنیم. در ادامه با دست چرب مقداری از خمیر بر می داریم، سپس در دست فرم می دهیم و یک طرف آن را درون کنجد قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا زمانی که کنجد به خمیر چسبید آن را درون سینی فر قرار می دهیم. توجه داشته باشید به دلیل بافت چسبنده خمیر کلوچه پس از هر بار فرم دادن به خمیر ها مجددا دست خود را با مقداری روغن مایع چرب کنید.

مرحله نهم

در این مرحله سینی را درون فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا بپزند. در ادامه زمانی که اطراف کلوچه کاملا طلایی شد، آن ها را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود.

مرحله دهم

در نهایت کلوچه ها را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به همراه چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان. توجه داشته باشید که این کلوچه ها را درون ظرف دربسته در یخچال تا ۷ روز قابل نگهداری هستند.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 8 بهمن 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.