طرز تهیه کلوچه حلوایی

طرز تهیه کلوچه حلوایی , دستور پخت کلوچه حلوایی

کلوچه حلوایی یکی از انواع کلوچه های خوشمزه و بین المللی است به عنوان میان وعده بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کلوچه حلوایی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کلوچه حلوایی
آرد سفید قنادی۳ لیوان
شیر½ لیوان
ماست½ لیوان
روغن مایع½ لیوان
بیکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
خمیر مایه۱ قاشق مرباخوری
شکر۲ قاشق مرباخوری
نمک¼ قاشق چایخوری
حلوا زعفرانیبه مقدار کافی
مواد لازم رومال
زرده تخم مرغ۱ عدد
تخم خرفهبه مقدار کافی

طرز تهیه کلوچه حلوایی

مرحله اول

برای تهیه کلوچه حلوایی خوشمزه در ابتدای کار روغن مایع، ماست و شیر را درون یک کاسه مناسب می ریزیم،سپس به خوبی هم می زنیم تا ترکیب شوند. در ادامه خمیر مایه فوری را به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

حالا آرد و بیکینگ پودر را به همراه نمک درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس مواد خشک را کم کم به کاسه اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا خمیری نرم و نچسبب درون کاسه حاصل شود.

مرحله سوم

حالا روی سطح کار را پاشی می کنیم و خمیر را روی آن قرار می دهیم، سپس به مدت ۱۰ دقیقه به خوبی ورز می دهیم تا خمیر یکدست شود. در ادامه در درون کاسه را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم.

مرحله چهارم

حالا خمیر را درون کاسه منتقل می کنیم، سپس روی کاسه را با سلفون و حوله می پوشانیم و اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه تا ۲ ساعت در یک جای گرم استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود، سپس خمیر را به خوبی ورز می دهیم تا هوای اضافه آن گرفته شود و آنرا روی سطح کار منتقل می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه از خمیر به اندازه یک نارنگی متوسط جدا کرده و چانه می گیریم، سپس آنرا کمی پهن می کنیم و یک قاشق حلوای زعفرانی در مرکز آن می ریزیم. حالا خمیر را مجدداً چانه می گیریم تا حلوا درون خمیر پنهان شود.

مرحله هفتم

در این مرحله سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس خمیرها را به همین شکل درست کرده و با دست کمی پهن می کنیم و درون سینی فر با کمی فاصله می چینیم.

مرحله هشتم

حالا اطراف خمیر را با قیچی یا چاقو شش برش ایجاد کرده و هر قسمت از خمیر را به دلخواه فرم می دهیم. در ادامه زرده تخم مرغ را هم زده و روی خمیرها را با آن رومال می کنیم، سپس مقداری تخم خرفه می پاشیم.

مرحله نهم

در این مرحله سینی را در طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کلوچه ها به مدت ۲۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان گریل را روشن کرده تا روی کلوچه ها طلایی و خوشرنگ شود.

مرحله دهم

پس از گذشت ۲ دقیقه سینی را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کلوچه ها کاملا خنک شوند. زمانی که کلوچه ها خنک شدند، آنها را از کاغذ روغنی جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 18 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.