طرز تهیه کوکی رولی

طرز تهیه کوکی رولی , دستور پخت کوکی رولی

کوکی رولی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و مجلسی است که با روش های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی رولی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کوکی رولی
آرد۱٫۵ لیوان
وانیلنوک قاشق چایخوری
بیکینگ پودر½ قاشق چایخوری
تخم مرغ۱ عدد
شکر½ لیوان
روغن مایع½ لیوان
شکلات تخته ای۵۰ گرم

طرز تهیه کوکی رولی

مرحله اول

برای تهیه کوکی رولی خوشمزه در ابتدای کار شکر را به همراه روغن مایع درون یک کاسه مناسب می ریزیم. حالا تخم مرغ را به صورت جداگانه با چنگال هم زده تا از لختگی خارج شود، سپس به کاسه می افزاییم.

مرحله دوم

حالا مواد را با چنگال به خوبی هم می زنیم تا یکدست شود، سپس آرد و بیکینگ پودر را به همراه وانیل ۳ مرتبه الک می کنیم و کم کم به کاسه می افزاییم. در ادامه مواد را با نوک انگشت مخلوط می کنیم تا خمیر جمع شود.

مرحله سوم

در ادامه خمیر را درون یک کاسه مناسب گذاشته و روی آنرا با درپوش می پوشانیم، سپس به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت می دهیم. پس از گذشت این زمان فر را با حرارت ۱۶۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس خمیر را بین دو کاغذ روغنی با وردنه به صورت نازک باز می کنیم. در ادامه خمیر را به صورت مربع های ۶ در ۶ برش زده و با پیتزا بر روی آن خط های موازی ایجاد می کنیم.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید خط های روی خمیر بیش از حد عمیق نباشند تا خمیر برش نخورد. در ادامه هر مربع را به کمک کاغذ روغنی رول می کنیم، سپس درون سینی فر می چینیم. حالا سینی را طبقه وسط فر می گذاریم.

مرحله ششم

در ادامه اجازه می دهیم کوکی ها به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به آنها اجازه می دهیم خنک شود، سپس با شکلات تزیین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 1 آبان 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.