طرز تهیه کوکی گردویی

طرز تهیه کوکی گردویی بدون فر طرز تهیه کوکی گردویی با شکر قهوه ای طرز تهیه کوکی گردویی با پیمانه طرز تهیه کوکی گردویی و کشمشی طرز تهیه کوکی گردویی لاهیجان طرز تهیه کوکی گردویی و شکلاتی طرز تهیه کوکی گردویی بدون شکر قهوه ای

کوکی گردویی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی گردویی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم خمیر کوکی گردویی
آرد۱۵۰ گرم
کره۱۱۵ گرم
شکر قهوه ای½ پیمانه
شکر سفید¼ پیمانه
شکلات تلخ۱۰۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
شیر۱٫۵ قاشق غذاخوری
نمک½ قاشق چایخوری
پودر دارچین¼ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
مغز گردو (اختیاری)برای تزیین
مواد لازم درون کوکی
گردو¾ پیمانه
کره۱۲ گرم

طرز تهیه کوکی گردویی

مرحله اول

برای تهیه کوکی گردویی خوشمزه در ابتدای کار کره را درون یک تابه مناسب قرار داده و تابه را روی حرارت ملایم می گذاریم، سپس اجازه می دهیم کره روی حرارت بماند تا روی آن کف کرده و به رنگ قهوه ای برسد.

مرحله دوم

در ادامه کره ذوب شده را درون یک ظرف مناسب ریخته و مجددا تابه را روی حرارت قرار می دهیم. حالا کره مواد میانی را به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم ذوب شود، سپس مغز گردو را به صورت نگینی خرد کرده و به تابه می افزاییم.

مرحله سوم

در این مرحله گردو را کمی با کره تفت می دهیم و از روی حرارت بر می داریم. در ادامه شکر قهوه ای را به همراه شکر سفید به کاسه اضافه کرده و با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا ذرات شکر درون کره کاملا حل شوند.

مرحله چهارم

حالا تخم مرغ را به کاسه اضافه کرده و به هم زدن ادامه می دهیم تا مواد ترکیب و مخلوط درون کاسه روشن شود. در ادامه آرد را به همراه پودر دارچین و بکینگ پودر درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله شکلات تلخ را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس به همراه مواد خشک، شیر و مخلوط گردو و کره به کاسه اضافه کرده با لیسک به خوبی هم می زنیم تا خمیری نرم و بسیار چسبنده حاصل شود.

مرحله ششم

حالا روی خمیر را با کیسه فریزر می پوشانیم و به مدت ۳ ساعت درون یخچال قرار داده تا استراحت کند. ۱۵ دقیقه قبل از اتمام استراحت خمیر کوکی، فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.

مرحله هفتم

در این مرحله سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و از خمیر کوکی به اندازه یک گردو بزرگ جدا کرده و گرد می کنیم، سپس با فاصله درون سینی فر می چینیم. در صورت تمایل می توانید روی کوکی ها مغز گردو قرار دهید.

مرحله هشتم

حالا سینی را طبقه وسط فر می گذاریم تا کوکی ها به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه درون فر بمانند و کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان سینی را از خارج کرده و پس از خنک شدن به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 13 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.